رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مشاور سازمان‌ پیشکسوتان‌ جهاد مقاومت: قدرت منطقه‌ای ما عاریه‌ای نیست

11:19 - 13 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۱۵۶۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
مشاور سازمان پیشکسوتان جهاد مقاومت گفت: امروز ما قدرت‌منطقه‌ای بی‌نظیری در منطقه هستیم، این قدرت الان متعلق به خودمان است و عاریه‌ای نیست. وقتی ما خودمان ناو، ناوشکن، زیردریایی که آخرین تکنولوژی روز دنیاست، می‌سازیم، این قدرت مال ماست.
دریادا‌ر دوم ارشد ستاد سید حسین‌ شریفی‌نسب در گفت‌وگو با میزان، گفت: اقتدار نظام‌ مقدس‌ جمهوری اسلامی‌ ایران در زمینه‌ دفاعی، باعث توجه و اعجاب دوستان و دشمنان‌ ما شده است.
 
عصبانیت دشمن  از اقتدار دفاعی و امنیتی ایران
وی افزود: دشمنان از این‌که می‌دانند ما چنین قدرت‌دفاعی پیدا کردیم و دستیابی به تکنولوژی‌های روز دنیا که برای دشمنان قابل تصور نبود، آن‌ها را عصبانی کرده است.

مشاور سازمان‌ پیشکسوتان‌ جهاد مقاومت ادامه داد: دوستان ما و علاقه‌مندان به نظام‌جمهوری‌اسلامی را دل شاد می‌کند و عزم آن‌ها را جزم و راسخ می‌کند.

شریفی‌نسب تصریح کرد: ما زمان قبل از انقلاب‌ شکوهمند اسلامی، قدرت‌ منطقه‌ای قابل توجهی بودیم، به خصوص در بحث دریا، سیادت کامل دریایی داشتیم اما این سیادت عاریه بود.

وی تأکید کرد: در واقع ما در شروع دفاع‌ مقدس که مورد تهاجم ارتش‌ کلاسیک و به روز قرار گرفتیم، آنجا متوجه شدیم که موقعی که انبار‌ها و سلاح‌های ما شروع کرد به نقصان پیدا کردن و کاهش یافتن، آن قدرت را هم دیدیم که واگذاری است.
 
حتی یک پیچ معمولی را تحت عنوان آنکه شماره فنی آن نظامی است، به ما نمی‌دادند
مشاور سازمان پیشکسوتان جهاد مقاومت اظهار کرد: باز با تحریم‌هایی که دنیای استکبار علیه ما انجام داد دیدیم که حتی یک پیچ معمولی را تحت عنوان آنکه شماره فنی آن نظامی است، به ما نمی‌دادند.
 
 ما در طول دفاع‌ مقدس یک نهضتی را در نیرو‌های مسلح، تحت عنوان نهضت عمر انقلابی دادن به آن تجهیزات و تسلیحاتی که داریم، را در پیش گرفتیم.

وی افزود: توانستیم از این تجهیزات استفاده بهینه کنیم، الحمدالله این دانش و تخصص در میان نظامیان و نیروهای‌ مسلح ما ظرفیت بسیار خوبی بود که توانستند حداکثر استفاده را بکنند و آن حماسه‌های شکوهمند بی‌نظیر تاریخ را بیافرینند.
 
مشاور سازمان پیشکسوتان جهاد مقاومت در تشریح عملیات‌های مهم ارتش در دفاع مقدس، اضافه کرد: عملیات‌های کمان نیروی‌هوایی، فتح‌المبین نیروی‌زمینی، مروارید نیروی‌دریایی از این نمونه‌های مهم بود.
 
عملیات‌مروارید، بی‌نظیر‌ترین عملیات دریایی تاریخ
شریفی‌نسب تأکید کرد: عملیات‌ مروارید از نظر دستیابی به اهداف بی‌نظیر‌ترین عملیات دریایی تاریخ است و صددرصد به اهداف پیش‌بینی شده رسید.

شریفی‌نسب ادامه داد: بعد از عمر انقلابی دادن به تجهیزات و تسلیحات‌مان، حضرت‌آقا(حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی) امر فرمودند که خودتان باید بسازید، «ما می‌توانیم».

«ما می‌توانیم»، راهبرد حضرت آقا، سرمشق و الگویی برای نیروهای‌مسلح
مشاور سازمان‌ پیشکسوتان جهاد مقاومت افزود: «ما می‌توانیم»، کلمه‌ای راهبردی بود که حضرت آقا فرمودند، سرمشق و الگویی و نقطه هدفی برای نیروهای‌مسلح ایران شد، که الحمدالله بعد از مدت خیلی کوتاه از نظر زمان تکنولوژیکی برای دست‌یابی به این تسلیحات، زمان بسیار بسیار کوتاهی بود.

امروزما قدرت‌منطقه‌ای بی‌نظیری در منطقه هستیم
شریفی‌نسب اضافه کرد: امروز هم ما قدرت‌منطقه‌ای بی‌نظیری در منطقه هستیم، این قدرت الان متعلق به خودمان است و عاریه‌ای نیست.

مشاور سازمان‌ پیشکسوتان جهاد مقاومت تصریح کرد: وقتی ما خودمان ناو، ناوشکن، زیردریایی که آخرین تکنولوژی روز دنیاست، می‌سازیم، بنابراین این قدرت مال ماست و کسی نمی‌تواند از ما بگیرد.
 
وی‌ اظهار داشت: امروز نیروی‌دریایی راهبردی ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی در اقصی نقاط اقیانوس‌ها و پهنه آبی کره زمین عملیات به صورت خود کفا انجام می‌دهد و اقدام تاکتیکی آن در سطح میدانی بازتاب استراتژیکی در دنیا دارد و آن را به نیروی‌ دریایی راهبردی تبدیل کرده است و یا نیروی هوایی و نیروی زمینی ما.

شریفی‌نسب تأکید کرد: این موضوع در ارتش و سپاه پاسداران سرافراز ما و نیروهای‌مسلح ما منظورم هست، این قدرت الحمدالله امروز در سطح کشور ماست و بخاطر همین است که دنیای‌ استکبار بعد از چهل سال بر تحریم‌های ناجوانمردانه‌اش پا فشاری می‌کند.

مشاور سازمان‌ پیشکسوتان‌ جهاد مقاومت اظهار داشت: این‌ها تدابیری بود که رهبری داهیانه  و حکیمانه حضرت امام راحل و البته راهبری‌ها و رهنمود‌های بی‌نظیر حضرت آقا مقام عظمای ولایت و استقامت ملت ایران و حمایت آن‌ها از نیرو‌های مسلح‌شان ما را به این قدرت رسانده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *