رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تعطیلی ۲۴ روزه دروس برای مراقبت از همسر

21:00 - 19 مرداد 1394
کد خبر: ۶۶۱۲۹
خبرگزاری میزان: وقتی سرم درد می‌کرد، مادرم ما را به پدرم ارجاع می‌داد و ایشان با آب وضوی دست خود بر روی پیشانی‌ام "بسم‌الله الرحمن الرحیم" را می‌نوشت و در کمترین زمان سر دردم خوب می‌شد.

به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ سرکار خانم «نجمه سادات طباطبایی» دختر علامه طباطبایی(ره) چهارشنبه شب ، چهاردهم مرداد ماه ، در نشستی با طلاب خواهر شیعه عربستانی در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره)، ضمن خیرمقدم به مهمانان گفت: امیدواریم این دیدارها ادامه یافته و نفس علامه در این بیت بتواند مثمر ثمر باشد.
وی با اشاره به مهاجرت علامه طباطبایی(ره) از تبریز به قم اظهار داشت: من شش‌ساله بودم که به قم آمدیم و مادرم با تلاش فراوان زندگی مرفه تبریز را کنار گذاشت و به زندگی ساده‌ی در قم رضایت داد و هرگز نگذاشت پدرم از شرایط سخت زندگی چیزی بداند.

دختر علامه طباطبایی افزود: در اتاقی که کرایه کرده بودیم در طرفی، پدرم برای طلاب تدریس می‌کرد و ما در پشت پرده زندگی می‌کردیم؛ ولی با تمام این مشکلات، زندگی بسیار شادی داشتیم و تمامی این‌ها مرهون فداکاری مادرم بود.

طباطبایی با تأکید بر اینکه روند زندگی علامه بر ساده زیستی بود گفت: پدرم هرگز برای توسعه جدی زندگی تلاش نکردند و تمام‌وقت خود را صرف تحصیل و تدریس می‌کردند.

همسر شهید قدوسی تصریح کرد: مادرم مشکلات را از پدرم پنهان می‌کرد و معتقد بود حتی یک ساعت اشتغال ذهن پدرم به مسائل زندگی، برای مادر گناه محسوب خواهد شد و تمامی مشکلات زندگی را از پدر پنهان می‌کردند تا ایشان با خیال آسوده به تحصیل و تدریس بپردازند.

وی در ادامه گفت: علامه طباطبایی تفسیر المیزان را همیشه مدیون تلاش‌های مادرم می‌دانستند و با بیماری مادرم، علامه 24 روز تمام درس را تعطیل کرد و تا مدتی بعد از فوت مادرم نمی‌توانستند تدریس کنند.

نجمه سادات طباطبایی با اشاره به خوش‌رویی علامه طباطبایی بیان داشت: من در تمام عمرم عصبانیتی از پدرم ندیدم و این مسئله را مرهون آرامشی هستم که بین پدر و مادرم حکم‌فرما بود.

همسر شهید قدوسی درباره اندیشه علامه درباره حجاب گفت: خانواده‌مان هرگز ما را به داشتن حجاب مجبور نکردند و از روی رفتار پدر و مادرم آموختیم که باید پوشش مناسبی داشته باشیم و به نامحرم نگاه نکنیم.

وی از شیوه تربیتی فعلی فرزندان گلایه کرد و گفت: شیوه‌های نادرست تربیتی والدین و رفتارهای اشتباه آنها عامل اصلی انحراف جوانان است.

خانم طباطبایی خاطرنشان ساخت: پدر و مادر با نادرست بودن رفتار خود، پایه‌ی اشتباهات آینده‌ی فرزندان را پی‌ریزی می کنند.

همسر شهید قدوسی دوری از ریا و دروغ را کلید حل مشکلات زندگی عنوان کرد و گفت: اگر تمام اعمالتان تنها برای خدا باشد، مطمئنا حضرت حق به آن برکت می‌دهد و وقتی تصمیم بگیرید در این مسیر حرکت کنید حتماً به موفقیت دست پیدا می‌کنید.

وی به خاطره‌ای از عنایات علامه طباطبایی اشاره کرد و بیان داشت: وقتی سرم درد می‌کرد، مادرم ما را به پدرم ارجاع می‌داد و ایشان با آب وضوی دست خود بر روی پیشانی‌ام "بسم‌الله الرحمن الرحیم" را می‌نوشت و در کمترین زمان سر دردم خوب می‌شد.

همسر شهید قدوسی به شخصیت همسر خود نیز اشاره کرد و گفت: ایشان نخستین کسی بود که مکتب توحید را علی‌رغم مخالفت بسیاری از بزرگان حوزه راه‌اندازی کرد و معتقد بود زنان برای رشد بهتر آینده‌ی جامعه باید به مسائل دینی خصوصاً نهج‌البلاغه اشراف داشته باشند.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *