انجام ۳۸۲ مورد دادرسی الکترونیک در سطح استان مازندران

8:08 - 05 مهر 1399
کد خبر: ۶۵۹۱۲۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان مازندران بر لزوم گسترش دادرسی الکترونیک در مراجع قضایی و فراگیری دادرسی الکترونیک در سراسر استان تاکید کرد.

- حجت الاسلام والمسلمین اکبری در شورای برنامه ریزی استان که با حضور معاونین قضایی و دادستان مرکز استان تشکیل شد، گفت: با توجه به شرایط حاکم برجامعه که در سال جاری تحت تاثیر بیماری کرونا قرار گرفته است و لزوم حفظ سلامت مردم و کارکنان شریف در مقابل این بیماری، دادرسی الکترونیک این امکان را فراهم می‌کند تا اصحاب دعوی ضمن ارتباط مستقیم با مقام قضائی بدون مواجهه حضوری در جلسات دادرسی شرکت نمایند.

رییس کل دادگستری مازندران در ادامه خاطر نشان کرد: ساز و کار‌های لازم جهت برقراری ارتباط بین زندان و محاکم قضایی در سطح استان برقرار شده است به گونه‌ای که تا کنون ۳۸۲ مورد دادرسی الکترونیک در سطح استان انجام گرفته و زندانی بدون انتقال به مراجع قضایی، به صورت برخط با رعایت تمامی تشریفات دادرسی در جلسه دادگاه شرکت ومطالب ودفاعیات خودرا بیان می‌نماید.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری ضمن تاکید بر دادرسی عادلانه در جریان رسیدگی الکترونیک بیان داشت: تمام تلاش و اهتمام دستگاه قضایی استان بر این است تا با فراهم کردن بستر‌های لازم وگسترش زیرساخت‌های فن آوری شرایط را برای دادرسی الکترونیک در سراسر استان مهیا نماید به نحوی که علاوه بر ارتباط الکترونیک با زندان، این امکان برای وکلا، کارشناسان و اصحاب دعوی نیز میسر شود.

عالی‌ترین مقام قضائی استان همچنین اظهار داشت:گسترش و جایگزینی دادرسی الکترونیک علاوه بر کاهش میزان مراجعات مردم به محاکم قضایی سبب می‌شود تا کم‌تر شاهد ازدحام و سرگردانی مردم در مجتمع‌های قضائی باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *