وزارت ارشاد برای مدیران مطبوعات برنامه‌ریزی می‌کند نه برای خبرنگاران/ انتقاد از عملکرد جزیره‌ای مطبوعات

13:35 - 18 مرداد 1394
کد خبر: ۶۵۷۳۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان با انتقاد نسبت به عملکرد جزیره ای مطبوعات گفت: وزارت ارشاد به جای برنامه ریزی برای خبرنگاران به برنامه ریزی برای مدیران مطبوعات می پردازد.
وزارت ارشاد برای مدیران مطبوعات برنامه‌ریزی می‌کند نه برای خبرنگاران/ انتقاد از عملکرد جزیره‌ای مطبوعاتسیدنظام الدین موسوی در پاسخ به خبرنگار اجتماعی میزان با اشاره به اینکه در قانون مطبوعات حداقل شرایط لازم برای دریافت مجوز مطبوعات در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: با این وجود معتقدیم مشکل بزرگ رسانه ها این است که دولت تلاش جدی برای رشد سطح علمی آنها ندارد.

وی با بیان اینکه برخلاف بسیاری که معتقدند که نیروهای مطبوعاتی ایران دارای سطح دانش کمی هستند، اما خبرنگاران ما به ویژه طیف جوان آنها در سطحی قرار دارند که برخی از رسانه های بین المللی نیز به آنها توجه می کنند.

دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان با بیان اینکه گلایه‌های بسیاری نسبت به تیم رسانه ای مذاکرات هسته ای داریم عنوان کرد: تیم رسانه ای دیپلمات‌های ایرانی را همراهی می کرد در مقابل هیات همراه وزیر امور خارجه ایران همکاری خوبی با آنها نداشتند، این در حالی بود که یافته های میدانی نشان می دهد که خبرنگاران رسانه های غربی مطبوعات ایران را مدام رصد می کردند.

موسوی با اشاره به اینکه سطح مطبوعات ایران با وجود مطالب ذکر شده از نظر ما همچنان مطلوب نیست گفت: دانش رسانه سیال و رو به رشد است به ویژه در حوزه روزنامه نگاری الکترونیک خرده رسانه ها مولتی مدیا و متدهای خبر نویسی که در مورد هیچ یک از موارد ذکر شده متولی مشخصی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه وزارت ارشاد بیش از اینکه با خبرنگاران در ارتباط باشد و برای آنها برنامه ریزی کند با مدیران مطبوعات در ارتباط است اظهار کرد: متاسفانه زمانی که فقط مدیران مطبوعات را در نظر می گیریم تنها نگاه‌های سیاسی حاکم می شود به این صورت که با تغییر دولت ها یارانه برخی از رسانه  ها پرداخت می شود که در آن دوره زمانی مطلوب دولت وقت هستند.

دبیرکل انجمن روزنگاران مسلمان با انتقاد نسبت به پیگیری‌های بسیار زیادی که مطبوعات برای دریافت بیمه خبرنگاری داشتند، گفت: این در حالی است که ظرفیت‌های لازم برای رشد و حمایت از مطبوعات در کشور وجود دارد.

موسوی با اشاره به اینکه کشورهای غربی در صورت بروز کوچک‌ترین مشکل برای یکی از خبرنگاران‌شان در هر یک از کشورهای دنیا در سطوح بالای دولتی پیگیری‌های لازم را انجام می دهند، عنوان کرد: اما وزارت امور خارجه و وزارت ارشاد کوچکترین پیگیری را برای وضعیت خبرنگاران ایرانی در خارج از کشور ندارند.

مدیر عامل خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر رسانه ها و مطبوعات به صورت جزیره های جداگانه رفتار می کنند، خاطر نشان کرد: به همین دلیل اشتراک تجربه بین رسانه ها وجود ندارد ساماندهی این موضوع جدای از اقداماتی که رسانه خودشان انجام می دهند همانند راه اندازی دانشکده علمی کاربردی خبر فارس نیاز به حمایت جدی دولت دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *