جذب 50 پزشک متخصص در پزشکی قانونی/ عملیاتی شدن بانک ژنتیک مجرمان

11:05 - 18 مرداد 1394
کد خبر: ۶۵۶۷۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: شجاعی از جذب 50 پزشک جدید به عنوان نیروی متخصص در پزشکی قانونی کل کشور خبر داد.
جذب 50 پزشک متخصص در پزشک قانونی/ عملیاتی شدن بانک ژنتیک مجرمانبه گزارش خبرنگار حقوقی قضائی میزان، «احمد شجاعی» رئیس پزشکی قانونی کل کشور، در حاشیه آئین تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در جمع خبرنگاران در خصوص جذب 50 پزشک متخصص در پزشک قانونی اظهار کرد: مراحل گزینش این پزشکان درحال طی شدن است و به ما قول داده اند که اجازه جذب 200 پزشک دیگر را نیز که مجوز آن پیش از این داده شده بود به پزشکی قانونی بدهند و مراحل جذب طی شود.

رئیس پزشکی قانونی کل کشور درباره طرح داد پزشک گفت: مراحل اولیه این طرح که درباره صدور گواهی فوت بود اجرا شد و اجرای آزمایشی آن نیز در اکثر استانها انجام گرفت، البته یکی دو سال اول اجرای طرحها آزمایشی و برای شناسایی مشکلات طرح ها است و اصلاح این طرح نیز در حال انجام است.

وی درباره بانک ژنتیک مجرمین گفت: همه مراحل مقدماتی به پایان رسیده است و قرار بود امسال این موضوع عملیاتی شود و حدود 20 هزار از نمونه های مجرمین سابقه دار به این بانک وارد شود.

وی افزود: در حال حاضر 10 آزمایشگاه در کشور برای این منظور در نظر گرفته شده است که 9 بانک آن فعال است و یک آزمایشگاه درحال فعال شدن است.

وی تصریح کرد: پیش بینی ها بر این بود که بین 20 تا 25 هزار نفر اطلاعات به این بانک وارد شود و در مرحله اول نیز بنا داریم 5 هزار نفر اطلاعات به این بانک وارد کنیم که این میزان جدا از تعداد اطلاعاتی است که از طریق آزمایشگاه ها به این بانک وارد می شود.

شجاعی درباره میزان بودجه پزشکی قانونی کل کشور نیز گفت: در بخش بودجه افزایش چشمگیری نداشتیم؛ اما فعالیت های عمرانی به صورت مطلوبی پیشرفت داشته است و اعتبارات در بخش حقوق و مزایای پزشکان و متخصصان ما را دچار مشکل کرده است زیرا نسبت به سختی کار ایشان با حقوق دریافتی شان تناسبی و جود ندارد.

وی درباره وضع حقوق پزشکان فعال در پزشکی قانونی کشور گفت: این پزشکان برای ویزیت حق ویزیتی که دریافت می کنند مطابق با تعرفه مصوب رئیس قوه قضائیه است که این پول به خزانه واریز می شود و سعی بر این است پایین تر از حدمعمول باشد و پزشکان ما تنها حقوق ثابت و اضافه کار دریافت می کنند که این موضوع در مناطق دور افتاده کم بوده  و طرح پزشک خانواده درحال انجام است ما را دچار مشکل کرده زیرا میزان دریافتی پزشکان بهداشت بسیار بیشتر از پزشکان ما است.

رئیس پزشکی قانونی کل کشور درباره میزان خطاهای پزشکی نیز گفت: به علت آگاهی بیماران شکایاتی از کادر پزشکی می شود بیشتر بوده اما تمامی شکایات مرتبط با قصور نیست و بسیاری از آنها مرتبط با عوارض ناشناخته در جراحی ها است و به همین دلیل بسیاری از شکایت ها تبرئه می شوند.

وی درباره شناسایی اجساد مربوط به سیل اخیر استان البرز و تهران نیز گفت: تنها یک نفر شناسایی نشده است که از بستگان وی تقاضا داریم برای تعیین هویت به پزشکی قانونی مراجعه کنند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *