تمایل هندی ها برای ساخت کارخانه آلومینیوم و نیروگاه در ایران

2:45 - 18 مرداد 1394
کد خبر: ۶۵۵۹۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: مدیر عامل شرکت ملی آلومینیوم هند گفت: این شرکت مایل است پس از برداشته شدن تحریم ها، یک کارخانه آلومینیوم و یک نیروگاه به ارزش 2.6 میلیارد دلار در ایران بسازد.
به گزارش ، رییس شرکت ملی آلومینیوم هند، اظهار کرد که هفته آینده با مقامات وزارت خارجه این کشور و سفیر ایران در دهلی نو برای مذاکره در این باره دیدار خواهد کرد.

‌تاپان کومار چاند گفت: ترجیح می‌دهد یک شریک ایرانی داشته باشد تا بتواند برق ارزان را برای اداره این کارخانه یک میلیون تنی در ایران تامین کند. شرکت ملی آلومینیوم هند، آلومینا را که ماده خام مورد نیاز برای تولید آلومینیوم است، از پالایشگاه خود در ایالت اودیشا تامین خواهد کرد.

برنامه این شرکت برای سرمایه گذاری در ایران، نشانه جدیدی از افزایش روابط اقتصادی و تجاری میان ایران و هند است.

رییس شرکت ملی آلومینیوم هند گفت: قیمتهای پایین آلومینیوم در بازار جهانی که در پایین‌ترین سطح چند سال گذشته قرار دارد، مانع از اجرای این پروژه نخواهد شد.

ساخت کارخانه جدید دو تا سه سال زمان خواهد برد و تا آن زمان تقاضا برای این فلز بهبود پیدا خواهد کرد.

چاند با اشاره به اینکه معمولا تولیدکنندگان از فرصتهایی مانند دوره‌های رکود برای ساخت ظرفیت کارخانه‌هایشان استفاده می‌کنند تا زمانیکه تقاضا بهبود پیدا می‌کند، قادر به بهره برداری از آن باشند، خاطرنشان کرد: مشاور منصوب شده از سوی این شرکت عمان و اندونزی را هم به عنوان مقصدهای بعدی برای ساخت کارخانه شناسایی کرده اما هنوز چیزی نهایی نشده است.

بر اساس آمار صنعتی هند، سرانه مصرف آلومینیوم در این کشور حدود 2.2 کیلوگرم در مقایسه با 25 کیلوگرم در چین است اما تقاضا در هند سالانه حدود 11 درصد در مقایسه با نرخ جهانی شش درصد رشد می‌کند.

تولیدکنندگان آلومینیوم هند شامل شرکت ملی آلومینیوم، ودانتا و هیندالکو اینداستریز ظرفیت تولید 2.9 میلیون تن آلومینیوم را در سال دارند.

چاند گفت: تولید آلومینیوم هند در سال مالی گذشته حدود دو میلیون تن بود و ممکن است امسال به 2.4 تا 2.5 میلیون تن افزایش پیدا کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *