مقابله با تخریب کنندگان باغات و برج سازان سودجوی تهران

9:53 - 18 مرداد 1394
کد خبر: ۶۵۵۷۸
خبرگزاری میزان: رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران با اعلام خبر تشکیل کمیسیون مشترک در این شورا برای بازنگری و اصلاح قوانین باغات، گفت: در صدد هستیم ضمن مقابله با سودجویانی که به تخریب عمدی باغات برای گسترش برج سازی دست می زنند، از منافع شهر و شهروندان دفاع کنیم.
تشکیل کمیسیون مشترک در شورای شهر برای اصلاح قوانین باغات/ این اقدام کم هزینه تر از تملک پهنه های سبز است/ تولیدی یکشنبهپرویز سروری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان با اشاره به تلاش برای بازنگری در قوانین باغات اظهار کرد: طی گفت‌وگو های انجام شده با کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران مقرر شد کارگروه مشترکی با حضور کارشناسان امر تشکیل و بررسی ها و کارشناسی های لازم برای بازنگری در قوانین باغات انجام شود.

سروری با بیان این که برخی از این قوانین اکنون مورد بررسی قرار گرفته است، تصریح کرد: در حال حاضر بخش بزرگی از کار پیش رفته است و جلسه های کارشناسی با حضور اعضای صاحب نظر شورا انجام شده است.

وی با تاکید بر این که انجام و به پایان رسیدن این اقدام با توجه به وضعت وخیم باغات در تهران بسیار مهم و پیچیده است، ادامه داد: لذا باید تمام سوابق امر استخراج شود و از استحکام لازم برخوردار باشد تا در نهایت به تصویب مصوبه ای دست نزنیم که همانند بسیاری از مصوبه های شورا ناچار به بازنگری در آن شویم.

سروری با اشاره به این که بررسی های کمیسیون حقوقی و نظارت در مورد قوانین باغات فراتر از بررسی و اصللاح مصوبه برج باغ ها است، گفت: این بررسی ها شامل تمامی مصوبه ها و لوایحی است که در حوزه باغ ها و فضای سبز پایتخت تاکنون به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: با انجام این اقدام در صدد هستیم ضمن مقابله با سودجویانی که به تخریب عمدی باغات برای گسترش برج سازی دست می زنند، از منافع شهر و شهروندان دفاع کنیم.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران با اشاره به این که بررسی قوانین حوزه باغ ها و فضای سبز و تصمیم گیری جامع درباره آنها امری هزینه بر است، عنوان کرد: اما در صورتی که برای حفاظت از باغات بخواهیم مداوم به تملک آنها دست بزنیم، این اقدام هزینه بیشتری را به مدیریت شهری تحمیل می کند در نتیجه بهتر است برای رفع مشکلات موجود به بازنگری و اصلاح قوانین را در دستور کار قرار دهیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *