رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیشگیری از تکرار جرم از اولویت‌های اصلی دستگاه قضاست

13:05 - 17 مرداد 1394
کد خبر: ۶۵۳۷۳
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه با اشاره به آزادی 400زندانی از زندان‌های استان کرمانشاه از ابتدای سال تاکنون، گفت: پیشگیری از وقوع جرم از اولویت های دستگاه قضا است و زندانیانی که با رافت اسلامی آزاد می‌شوند، باید بیشتر مراقب رفتار خود باشند.

پیشگیری از تکرار جرم از اولویت های اصلی دستگاه قضا است«اژدر اسدبیگی» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی ، مجازات‌های جایگزین حبس را یکی از دلایل کاهش جمعیت کیفری دانست و گفت: استفاده از تاسیسات حقوقی از جمله اعطاء آزادی مشروط و مرخصی پایان حبس به زندانیان یکی از دلائل کاهش آمار جمعیت کیفری زندانیان از ابتدای سال جاری تاکنون محسوب می شود.


وی با اشاره به پیشگیری از تکرار جرم به عنوان یکی از اولویت های دستگاه قضایی، تصریح کرد: پیشگیری از تکرار جرم یکی دیگر از اولویت های دستگاه قضایی کشور است و زندانیان که با رافت اسلامی مشمول عفو،آزادی ویا از امتیاز مرخصی بهره مند می شوند به شدت مراقب رفتار و اعمال خود باشند چراکه دستگاه قضایی با ارتکاب مجدد جرایم این گونه افراد برخوردی جدی خواهد داشت.

مدیر کل زندان‌های استان کرمانشاه در خصوص آزادی زندانیان هم گفت: از ابتدای سال تا کنون 400 زندانی از زندان‌های این استان آزاد شدند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *