ضرورت استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس/بهره مندی مددجویان زندانی از حقوق اولیه و اجتماعی

3:47 - 19 مرداد 1394
کد خبر: ۶۵۳۳۴
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: جمشیدی با اشاره به ضرورت بهره مندی مددجویان زندانی از حقوق اولیه و اجتماعی گفت: استفاده از مجازات حبس برای افرادی ضروری است که شایستگی حضور در اجتماع ندارند و در مورد سایر افراد باید از مجازات های جایگزین حبس با هدف تحقق این رویکرد در دستگاه قضایی کشور و منطبق با قانون مجازات اسلامی استفاده شود.
ضرورت بهره مندی از حق اجتماعی و انسانی زندانیان

«خشایار جمشیدی» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان، در خصوص ضرورت کاهش استفاده از مجازات حبس،گفت: ضرورت رسیدگی هر چه سریعتر به وضعیت زندانیان تحت قرار  و همچنین کاهش استفاده از مجازت حبس برای زندانیانی که لزومی بر زندانی شدن آنها دیده نمی شود،بسیار ضروری است.

وی با اشاره به افزایش جمعیت کیفری زندان‌ها، افزود: استفاده از مجازات حبس برای افرادی ضروری است که شایستگی حضور در اجتماع ندارند و در مورد سایر افراد باید از مجازات های جایگزین حبس با هدف تحقق این رویکرد در دستگاه قضایی کشور و منطبق با قانون مجازات اسلامی استفاده شود.

جمشیدی ادامه داد: تامین امنیت اجتماعی با خارج شدن افراد هنجار شکن و قانون گریز صورت می گیرد.

جمشیدی بهره مندی  مددجویان از حقوق اجتماعی و انسانی را حق حداقل و اولیه آنها عنوان کرد و افزود: باید با رعایت این اصول خصوصا در مورد خانواده زندانیان ،زندانیان متهم و تحت قرار که هنوز مجرمیـت آنها به اثبات نرسیده است و همچنین در خصوص محکومین،حقوق شهروندی و کرامت انسانی آنها مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل زندانهای استان مرکزی در خصوص حوزه ارتقاء سلامت نظام اداری گفت: توجه خاص به حوزه کارکنان درگیر با ارباب رجوع در اداره کل زندانها به منظور صیانت از مجموعه کاری به عنوان سرمایه های انسانی امری مهم و ضروریست و با توجه به اینکه مجموعه کارکنان زندانها در معرض انواع آسیبهای فکری ، روانی و جسمی هستند حفاظت و صیانت از این مجموعه نیز  بسیار مهم محسوب می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *