افزایش تولید نفت عمان رکورد زد

13:28 - 16 مرداد 1394
کد خبر: ۶۵۱۷۰
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
خبرگزاری میزان: تولید نفت خام و میعانات گازی عمان در ماه ژوئن امسال رکورد شکنی کرد و به روزانه ٩٩٢ هزار و ٧٠٠ بشکه رسید.
به گزارش و به از روزنامه گالف نیوز، این افزایش تولید به دلیل کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی و در پی آن کاهش درآمدهای این کشور حاشیه دریای عمان صورت گرفت.

گفته می شود این سطح تولید از سال ٢٠٠٢ تا کنون بی سابقه بوده است.

آمار رسمی حاکی از آن است که تولید نفت ماه مه عمان ٩٧٥ هزار بشکه در روز به صورت میانگین بوده است.

این کشور اعلام کرده است که قصد دارد تا آخر امسال ١٥ درصد دیگر به تولید خود اضافه کند تا به سطح یک میلیون بشکه در روز برسد.

این در حالی است که روز دوشنبه (١٤ مردادماه) نفت خام برنت دریای شمال به قیمت ٥١ دلار برای هر بشکه معامله شد. قیمت نفت در بازارهای جهانی در حدود ١١٥ دلار برای هر بشکه در ماه ژوئن پارسال بود.

کاهش قیمت نفت تأثیر شدیدی بر اقتصاد عمان داشته است به نحوی که این کشور اعلام کرده که بودجه آن دچار کسری یک میلیارد و ٥٠٠ میلیون ریال عمان در پنج ماه نخست امسال شده است.
پارسال بودجه عمان ٢٣٢ میلیون و ٩٠٠ هزار ریال عمان مازاد داشته است.

عمان یک تولیدکننده مستقل غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)است، اما نفت خام این کشور به دلیل کیفیت بالایی که دارد به عنوان شاخص تعیین قیمت برای نفت تولیدی در خاورمیانه به شمارمی رود.

در سال ٢٠١٣ عمان به طور میانگین روزانه ٨٣٣ هزار و ٤٠٠ بشکه نفت خام و میعانات گازی صادر کرد که حدود ٦٠ درصد از آن به چین صادر شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *