رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

از «آزادسازی هزار و ۸۷۴ هکتار از اراضی ملی» تا «رسیدگی به مشکلات ۴۱ شرکت بزرگ تولیدی» توسط دادگستری بوشهر

14:06 - 06 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۰۸۵۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس دادگستری استان بوشهر، گفت: امسال به هزار و ۱۹۶ فقره پرونده مربوط به دست اندازی به اراضی ملی رسیدگی کردیم که در نتیجه این رسیدگی ها، هزار و ۸۷۴ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی به بیت‌المال بازگشته است.

/// - علی جمادی، رییس دادگستری استان بوشهر در ارتباطی تصویری با جلسه پیگیری اجرای مصوبات سفر‌های استانی آیت‌الله رییسی به زنجان و بوشهر، با ارائه گزارشی از عملکرد بخش‌های قضایی استان بوشهر و اجرای مصوبات سفر سال گذشته آیت الله رئیسی به این استان، اعلام کرد: در ۵ ماهه اول امسال ۸۲ هزار و ۸۱۳ فقره پرونده به عنوان پرونده‌های ورودی این استان مورد رسیدگی قرار گرفت و ۸۴ هزار و ۱۹۰ فقره پرونده مختومه شده و به هزار و ۳۷۷ فقره پرونده نیز که از سال‌های گذشته مانده بود، رسیدگی شده و نهایتاً در ماه‌های اخیر ۷۶ درصد پرونده‌های معوقه مختومه شد.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای حفظ حقوق بیت المال نیز توضیح داد: امسال به هزار و ۱۹۶ فقره پرونده مربوط به دست اندازی به اراضی ملی رسیدگی کردیم که در نتیجه این رسیدگی ها، هزار و ۸۷۴ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی به بیت المال بازگشته است.

رئیس دادگستری استان بوشهر با اشاره به رسیدگی به ۲ هزار و ۵۱ فقره نامه‌ها و درخواست‌های مردمی در این استان و اظهارنظر نهایی درباره ۳۰۰ فقره از ۴۶۵ فقره درخواست مردمی برای اعمال ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری به ارائه گزارشی از اقدامات مربوط به پیشگیری از وقوع جرم در این استان پرداخت و از کاهش ۱۰ درصدی جرایم در بوشهر خبر داد.

جمادی گفت: جرایم خشن در استان بوشهر روند کاهشی دارد و سرقت ۱۱ درصد، سرقت به عنف ۳۰ درصد، قتل عمد ۱۵ درصد و آدم ربایی ۲۰۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته و ۱۰ فقره پرونده قتل نیز در شورای حل اختلاف حل و فصل و منتهی به سازش شده است.

رئیس دادگستری استان بوشهر درباره اقدامات حمایتی این دادگستری از مراکز تولیدی اعلام کرد در جریان بررسی پرونده ۴۱ شرکت بزرگ تولیدی با بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ کارگر، حقوق معوقه ۹ ماهه آن‌ها به طور کامل پرداخت و مقرر شد از این پس حقوق مدیران این شرکت ها، پس از حقوق کارگران پرداخت شود.

وی با اشاره به ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی استان بوشهر با کشور‌های همجوار از تشکیل کارگروهی برای پیگیری و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا در این استان استراتژیک سخن گفت و تصریح کرد با اصلاح آئین نامه مربوط به ته لنجی‌ها بر اساس مصوبه این کارگروه، مشکلات مربوط به ته لنجی‌ها به زودی حل خواهد شد.

جمادی همچنین با ساماندهی واردات کالا‌های ملوانی اشاره و خاطر نشان کرد که مقرر شده کالا‌های ملوانی نیز به صورت هوشمند وارد و در انبار‌های هوشمند نگهداری شوند و عوارض و حقوق گمرکات و حقوق دولت نیز در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است.

«پیگیری قضایی برای تخصیص سهمیه سنواتی سوخت یارانه‌ای قایق‌ها و لنج‌های صیادی» و «ارتباط الکترونیکی زندانیان با مراجع قضایی و استفاده از ابزار‌های الکترونیک در برگزاری محاکم» از دیگر اقدامات دادگستری استان بوشهر در مدت اخیر در اجرای مصوبات سفر استانی رئیس قوه قضاییه به این استان بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *