رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کشف بیش از 9 تن مواد مخدر در 16 ماه گذشته

2:30 - 16 مرداد 1394
کد خبر: ۶۵۰۷۹
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: فاضلیان از کشف بیش از 9 تن مواد مخدر در استان البرز طی 16 ماه گذشته خبر داد.
«احمد فاضلیان» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی وقضایی میزان با اعلام خبر دستگیری 25 هزار سوداگر مرگ و کشف بیش از 9 تن مواد مخدر در استان البرز طی سال گذشته تاکنون، اظهارکرد: در چهارماه نخست امسال 9 دستگاه لابراتور و 119 کیلو مواد پیش ساز تولید شیشه کشف شده و همچنین یک قاچاقچی بین المللی با 750 کیلوگرم مواد مخدر دستگیر و روانه زندان شده است.

وی گفت: حسب گزارش‌ها و تحقیقات بعمل آمده این فرد از اعضای اصلی باند بوده که به همراه دیگر اعضا یک صد تن مواد مخدر را وارد کشور کرده است.

این مسئول عالی قضایی با بیان اینکه سطح امکانات در حوزه مبارزه با مواد مخدر متناسب با نیازهای استان البرز نیست، افزود: در حوزه مواد مخدر اقدامات مقابله‌ای، پیشگیری و درمانی در حال انجام است؛ اما باید از لحاظ کادر انتظامی و توسعه کمپ‌های ترک اعتیاد و اردوگاه‌های ترک اعتیاد اجباری اقدامات موثرتری انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان البرز اضافه کرد: موضوع مواد مخدر از دغدغه‌های مهم مسئولان و مردم است که باید با کمک دستگاه‌های ذیربط این مشکل را حل و فصل کرده و شرایط را برای قاچاقچیان و سوداگران مرگ ناامن و برای مردم شریف این استان یک فضای امن و عاری از این آلودگی ایجاد کنیم.

وی گفت: یکی از معضلات، بحث مواد مخدر صنعتی است که میزان خطر مواد مخدر صنعتی به مراتب بالاتر از مواد مخدر است که باید در این حوزه با بازنگری سیاست‌ها ورود موثرتری کنیم تا محیط برای قاچاقچیان مواد مخدر به شدت ناامن شود؛ اقدامات موثری دراین زمینه انجام شده است اما رضایت بخش و کافی نیست.

فاضلیان با اشاره به آمار سرقت‌های خرد نسبت به دیگر جرایم استان البرز بیان کرد: اگر بتوانیم با ایجاد اردوگاه‌های ترک اعتیاد اجباری در حوزه مبارزه با مواد مخدر و جمع آوری معتادان پرخطر موثر عمل کنیم این مهم در کاهش جرم سرقت بسیار تاثیرگذار است.

وی وجود 2 زندان قزلحصار و رجایی شهر را از جمله دلایل برخی از جرایم و ناامنی در استان البرز عنوان کرد و افزود: انتظار اولیه این است که در یک برنامه ریزی بلند مدت این زندان‌ها از استان البرز به مکان دیگری منتقل شوند.

فاضلیان تصریح کرد: در شرایط فعلی باید یک برنامه کوتاه مدت در نظر گرفته شود تا بخشی از این زندانیان به نقاط دیگری منتقل شوند تا شرایط بهتری داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری استان البرز همچنین گفت: اقدامات موثری در کمیته حبس زدایی در جهت کاهش آمار زندانیان در زندان‌های این استان انجام شده است تا شرایط مناسبتری برای اقدامات اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها فراهم شود.

 وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه در رابطه با حبس زدایی بیان کرد: حبس زدایی باید به عنوان یک سیاست اصولی و راهبردی مورد توجه قرار گیرد و از ابزارهای قانونی برای اجرای این سیاست استفاده کرده و با کاهش زندانیان امکان اجرای سیاست‌های سازمان زندان‌ها در جهت اصلاح و بازپروری زندانیان را اجرا کنیم .




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *