عضو مجمع تشخیص مصلحت: از شرکت‌ها و مؤسساتی که درآمد کلانی دارند مالیات دریافت شود

7:00 - 04 شهريور 1399
کد خبر: ۶۴۹۹۶۹
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه مالیات‌ از شرکت‌ها و مؤسساتی که درآمد کلانی دارند نیز دریافت شود، گفت: این طور نباشد که فقط از کارمندان و کسانی که حقوق ثابت دارند یا مستمری بگیر هستند مالیات دریافت شود.

مظفر: نظام بودجه باید عملیاتی شود/ضرورت تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمامحسین مظفر در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به لزوم اصلاح ساختار بودجه بیان کرد: بار‌ها مطرح شده است که نظام بودجه باید عملیاتی و معلوم باشد در حالی که به طور کاربردی اولویت‌ها در این موضوع تاکنون مطرح نبود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تاکید بر اینکه نظام بودجه باید به نحوی باشد که دستگاه‌ها اولویت خود را مشخص کنند، بیان کرد: سازمان‌ها برنامه‌ها و اقداماتی که برای آن هزینه می‌کنند، باید اولویت‌بندی باشد و این طور نباشد که هر وزارتخانه صرفا برنامه خود را دنبال کند.
 
مظفر به پروژه‌های نیمه تمام اشاره کرد و گفت: این نوع پروژه‌ها بودجه‌های زیادی را به خود اختصاص داده و لازم است تعیین تکلیف شوند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه مالیات‌ از شرکت‌ها و مؤسساتی که درآمد کلانی دارند نیز دریافت شود بیان کرد: این طور نباشد که فقط از کارمندان و کسانی که حقوق ثابت دارند یا مستمری بگیر هستند مالیات دریافت شود.
 
 
وی در پایان فقدان یک سیستم مکانیزه مالیات را از عوامل مهم فرار مالیاتی دانست و گفت: امروزه در جامعه فرار مالیاتی به وفور مشاهده می‌شود که ضرورت دارد با استفاده از این سیستم از آن جلوگیری شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *