رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۱۲ مددجوی کانون اصلاح و تربیت تهران آزاد شدند

12:15 - 29 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۸۳۶۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مراسم «آزادی ۱۲ مددجوی کانون اصلاح و تربیت تهران» به همت ستاد ملی صبر و مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه، با حضور جمعی از مسئولان قضایی برگزار شد.

- مراسم «آزادی ۱۲ مددجوی کانون اصلاح و تربیت تهران» به همت ستاد ملی صبر و مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه، صبح امروز چهارشنبه ۲۹ مرداد با حضور جمعی از مسئولان قضایی برگزار شد.

۱۲ مددجوی کانون اصلاح و تربیت تهران آزاد شدند

«محمدمهدی حاج‌محمدی» رییس سازمان زندان‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین «هادی صادقی» رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه، «سید حشمت‌الله حیات‌الغیب» مدیرکل زندان‌های استان تهران و «سیدعباس جوهری» معاون سلامت و اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها، از جمله مسئولان حاضر در‌ این مراسم بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «هادی صادقی» در این مراسم، اظهار کرد: ستاد ملی صبر برای فرهنگسازی صلح و سازش، بخشایش و رضایت و ترغیب مردم برای ورود به این عرصه، طی سالیان اخیر اقدامات گسترده‌ای انجام داده است.

وی‌با بیان اینکه در اقدامات ستاد ملی صبر، نام هیچ نهاد یا هیچ شخصی به تنهایی موضوعیت ندارد، گفت: این ستاد به معنای واقعی کلمه یک ستاد ملی است و هر‌کس از ایرانیان اعم از دولتی و غیردولتی، مشاهیر و غیرمشاهیر، افراد حقوقی تا افراد حقیقی، می‌توانند به این عرصه ورود کنند. ترکیب ستاد ملی صبر یک ترکییب دولتی و از پیش تعیین‌شده نیست و همه می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند

رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با بیان اینکه گاهی اوقات انسان بر اثر یک غفلت، دچار یک حادثه ناخواسته و ناگوار می‌شود و گاهی اوقات هم بر اثر وسوسه شیطان انسان فریب می‌خورد و دست به کار خطایی می‌زند، عنوان کرد: این انسان‌ها با افرادی که «جنایت» پیشه آن‌ها شده است، تفاوت دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی تاکید کرد: جنایت‌پیشه باید در زندان بماند تا جامعه امن بماند، اما باید بستر به گونه‌ای فراهم شود که آن دسته از کسانی که با اشتباه یا غفلت وارد زندان شده‌اند، به جامعه برگردند و ستاد ملی صبر تا آنجا که از دستش بربیاید به آزادی این دسته از افراد کمک می‌کند.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه ادامه داد: تا امروز ۱۷ همایش استانی و یک همایش ملی داشته‌ایم که در هر کدام از این همایش‌ها اتفاق‌های بزرگی افتاده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی با بیان اینکه رسانه‌ها از جمله رسانه ملی یکی از بازوان پرتوان ستاد ملی صبر هستند، اظهار کرد: در ماه رمضان گذشته شبکه سه سیما و برنامه «مثل ماه» تلاش ارزنده‌ای در این زمینه داشتند و جلسه امروز هم در نتیجه تلاش‌های این برنامه تلویزیونی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ اسلامی به ما تاکید می‌کند که صلح را در جامعه افزایش دهیم، عنوان کرد: ما بیش از کیفر، نیازمند ترمیم و جبران خسارت‌های بزه دیدگان و خسارت‌های بزه‌کاران هستیم.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف در پایان با بیان اینکه باید کاری کنیم که جامعه آغوش خود را به سوی بزه‌کارانی که اصلاح شده‌اند، باز کند گفت: امروز بحمدالله موج فراوانی از گرایش به کاهش مجازات‌ها و به جای آن افزایش اقدامات ترمیمی را در دستگاه قضایی کشور شاهد هستیم.

مهدی حاج‌محمدی نیز طی سخنانی، اظهار کرد: جوانان حاضر در کانون اصلاح و تربیت، اولین کاری که می‌کنند باید این باشد که به گذشته فکر نکنند.

وی با بیان اینکه جوانان عزیز ما که در کانون‌های اصلاح و تربیت هستند، وقت جبران را دارند و می‌توانند دوباره به آغوش جامعه بازگردند، گفت: ما می‌توانیم، ماموریت هدایت‌گری و دست‌گیری و کمک به جوانان بزه‌کار را با همه به اشتراک بگذاریم و همه آن‌هایی که کوتاهی داشته‌اند، بیایند و کوتاهی‌هایشان را جبران کنند.

حاج‌محمدی با بیان اینکه همه قبول دارند که آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، بستر‌های اصلی بزه‌کاری در جامعه است، اظهار کرد: مشکلاتی که در محیط خانواده وجود دارد، علت حضور درصد قابل توجهی از جوانان در کانون‌های اصلاح و تربیت است.

وی با بیان اینکه مددکاران ما قرار است با جوانان حاضر در کانون، مهربان‌تر از پدر و مادر رفتار داشته باشند، گفت: مددکاری فرصتی است که می‌تواند در اختیار همه قرار بگیرد. زحمت مددکاران حقیقتا پر ارزش است و ما به آن‌ها افتخار می‌کنیم.

رییس سازمان زندان‌ها در پایان با بیان اینکه علاج بسیاری از مشکلات انجام کار جهادی است، گفت: زندان‌ها و کانون‌های اصلاح و تربیت، اثرگذارترین عرصه نقش آفرینی  نخبگان حوزوی و دانشگاهی در رشته‌های علوم تربیتی، روانشناسی و علوم اجتماعی هستند و این نخبگان می‌توانند در این عرصه جهادگونه تلاش کنند.

 «سید عباس جوهری» معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها هم در این مراسم اظهار کرد: امروز ۶۰ تا ۸۰ درصد جوانان حاضر در کانون اصلاح و تربیت کشورمان، حرفه‌آموزی می‌شوند.

وی همچنین گفت: با تلاش‌هایی که طی ماه‌های گذشته صورت گرفته است، اعلام می‌کنیم که به فضل الهی هیچ مورد بیماری کرونا در کانون‌های اصلاح و تربیت سراسر کشور نداشتیم.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها همچنین گفت: کمتر از نیم درصد زندانیان در کشورمان را جوانانی تشکیل می‌دهند که در کانون‌های اصلاح و تربیت هستند در حالیکه در آمریکا این میزان بیش از دو و شش دهم درصد است.

در‌ این مراسم با اهدای یک شاخه گل به همراه شال عزای حسینی به ۱۲ مددجوی کانون اصلاح و تربیت، این مددجویان آزاد شده و به آغوش جامعه بازگشتند.

همچنین در این مراسم از عوامل برنامه تلویزیونی «مثل ماه» شبکه سه سیما به دلیل مشارکت در جمع‌آوری کمک‌های مالی برای آزادی این مددجویان، تجلیل به عمل آمد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *