بازدید سرزده دادستان مرکز استان مازندران از کلانتری‌ها

13:31 - 23 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۶۴۲۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
محمدکریمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران شب گذشته بدون اطلاع قبلی از کلانتری‌های ساری بازدید کرد.

//// - محمدکریمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران طی سرکشی از قسمت‌های مختلف کلانتری‌های ساری، به‌ویژه بازداشتگاه و صحبت با مراجعین گفت: زحمات و خدمات ضابطین در ارائه خدمت بی‌وقفه به مردم قابل تقدیر است و باید تلاش شود که حقوق مراجعین به عنوان شاکی، متهم، شاهد و ... رعایت شود؛ مراجعان ازتکالیف خود دقیقا مطلع شوند و اطلاع رسانی در این خصوص در واحدهای انتظامی ضروری است.

وی اظهارداشت: رییس کل محترم دادگستری استان همواره بر بازرسی دادستان‌ها از کلانتری‌ها و برگزاری جلسات مکرر با کلانتری‌ها و پلیس تخصصی تاکید دارند؛  براین اساس برای رفع مشکلات و هماهنگی فی‌ما‌بین دادسرا و نیروی انتظامی، بازرسی ها وجلسات به صورت مستمر انجام خواهدشد.

کریمی درحین بازدید ازکلانتری‌ها و اداره آگاهی استان، ضمن گفت‌وگوی چهره به چهره با افراد بازداشت شده برحفظ حقوق شهروندی افراد تاکید کرد و افزود: باتوجه به شرایط ویژه شیوع کرونا بهتراست با مدیریتی خاص، مدت توقف و رفت و آمدهای مراجعین به حداقل ممکن محدود شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همچنین ضمن گفت وگو با روسای کلانتری تاکید کرد: باید با قاطعیت و تصمیم بهنگام، عرصه را بر متخلفین قانون‌شکن و افراد هنجارگریز تنگ نمود، نباید اجازه داد این افراد احساس امنیت خاطر و آسودگی کنند و باید بدانند که پلیس همواره بر اقدامات آنها اشراف ونظارت دارد.

وی با اشاره به نقش خطیر ضابطین در مأموریت‌های قضایی و ضرورت حمایت و پشتیبانی از آن‌ها تصریح کرد: ضابط باید تحت تعلیمات قاضی باشد و قضات باید در مواجهه با ضابطین، رویکرد کنترلی و نظارتی داشته باشند و عملکرد آن‌ها را به دقت رصد کنند.

دادستان مرکز استان، کنترل و بازدید از وضعیت زندان‌ها را از دیگر وظایف دادستان‌ها عنوان کرد و افزود: پرونده‌هایی که متهم آن‌ها در بازداشت به سر می‌برد بسیار حساس و مهم هستند و باید سریعاً و بدون فوت وقت تعیین تکلیف شوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *