کاهش 7درصدی ورودی به زندان‌ها/ متهمان تحت قرار کمتر به زندان معرفی می‌شوند

8:30 - 14 مرداد 1394
کد خبر: ۶۴۶۴۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس کل دادگستری بوشهر از کاهش 7 درصدی ورودی به زندان‌های این استان در چهارماهه نخست امسال خبرداد و گفت: متهمان تحت قرار، کمتر به زندان معرفی می‌شوند.
«علی جمادی» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان با اعلام خبر کاهش 7 درصدی ورودی به زندان‌های بوشهر اظهارکرد: کاهش جمعیت کیفری مهم ترین وظیفه دستگاه قضایی است که قضات باید با دقت نظر بیشتری به پرونده‌ها رسیدگی کنند تا شاهد زندان زدایی در محاکم باشیم.

وی کاهش آمار ورودی زندانیان به زندان را از مهمترین برنامه‌های دادگستری استان بوشهر عنوان کرد و افزود: باید از ظرفیت قانون در مجازاتی فردی که مستحق تحمل حبس نیست استفاده تا  از ورود این افراد به زندان جلوگیری کنیم.

رئیس کل دادگستری بوشهر افزود: خوشبختانه قانون آیین دادرسی کیفری جدید در این رابطه مقررات بسیار خوبی دارد و صدور قرار بازداشت موقت را به جز در موارد استثنایی ممنوع نموده است.

وی ادامه داد: همچنین این قانون در قرارهای تامینی دیگر نیز شرایط خاصی را مقرر کرده است که اعمال دقیق این مقررات قانونی منتهی به کاهش ورودی به زندان ها خواهد شد.

این مسئول عالی قضایی همچنین اضافه کرد: کاهش نیافتن جمعیت کیفری، مجازات زندان را به عنوان یک مجازات اثرگذار، کمرنگ می‌کند.

 وی ادامه داد: دستگاه قضایی مجری قانون است و کارکنان این نهاد ضمن رعایت کامل قوانین باید در بحث حبس زدایی تلاش وافری داشته باشند.

جمادی با بیان اینکه زندان باید آخرین راه حل مجازات باشد، تصریح کرد: در قوانین مرتبط از جمله قانون مجازات اسلامی جدید، مجازات زندان در مواردی همچون تخفیف مجازات‌ها از لحاظ درجات مجازات‌ها، اختیار قضات صادر کننده رای در صرف نظر کردن از مجازات در جرایم سبک و همچنین با جایگزین‌های حبس  زندان را آخرین راه حل پیش بینی نموده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *