معرفی شیوه‌های لاغری در طب سنتی در"عصر خانواده"

14:57 - 13 مرداد 1394
کد خبر: ۶۴۳۹۲
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: برنامه"عصر خانواده"سه شنبه‌13 مرداد با دعوت از مجتبی مافی دکترای پزشکی از دانشگاه تهران به بررسی شیوه‌های درمان چاقی در طب سنتی می‌پردازد.
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون ، تهیه‌كننده "عصر خانواده" گفت: چاقی یکی از مهم ترین عوامل خطر در بروز بیماری های مزمن غیر واگیر است و همراهی آن با کم تحرکی، بالا بودن کلسترول خون، مصرف دخانیات، فشار خون بالا، استرس های روحی و عادات غذایی نادرست می تواند در بروز زود هنگام بیماری اثر گذار باشد.

محمد جواد عبدالرحمانی افزود: متاسفانه در بسیاری موارد مشاهده می شود كه نقش نگرش‌های غیرعلمی و بازاری در درمان چاقی پررنگ تر است و بسیاری از افراد تحت تاثیر تبلیغات سودجویانه قرار گرفته و به سمت راهکارهای سریع برای كنترل وزنشان کشیده می‌شوند.

وی ادامه داد: این در حالی است كه در طب سنتی و مدرن شیوه‌های علمی و موثری برای لاغری وجود دارد و استفاده از آنها می تواند علاوه بر كاهش وزن به سلامتی بیشتر افراد نیز كمك كند، در همین راستا ‌ برنامه "عصر خانواده"با دعوت از متخصصان مختلف می‌كوشد شهروندان را با روش های اصولی لاغری آشنا كند.

به گفته عبدالرحمانی "عصر خانواده"روز سه شنبه با حضور دكتر مجتبی مافی متخصص طب سنتی به ارائه راهكارهای موثر كاهش وزن و تاثیر اصلاح عادت های غذایی در سلامتی افراد می پردازد؛‌ این برنامه همچنین در بخش "خاطرات هزاره سوم" كه نگاهی آسیب شناسانه به معضلات زندگی خانواده هاى امروزی دارد،‌ موضوع بدقولی های مالی را به بحث می‌گذارد.

"عصر خانواده" كاری از گروه خانواده و فرهنگ شبكه دو است كه شنبه تا سه شنبه هر هفته از ساعت ۱۶:۱۵ با اجرای علی و سبا سلیمانی روی آنتن تلویزیون می‌رود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *