رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پول‌های بلوکه شده باید برای اشتغال‌زایی و تولید صرف شود

5:15 - 13 مرداد 1394
کد خبر: ۶۴۳۰۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: پول های بلوکه شده باید به منظور سرمایه گذاری و افزایش اشتغال زایی در کشور صرف شود.
موسی الرضا ثروتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، در مورد پول های بلوکه شده ایران در کشورهای مختلف گفت: چین باید پول نقد به ایران بازگرداند.

این نماینده مجلس ادامه داد: با بازگشت این حجم از دارایی های آزاد شده، باید برای افزایش اشتغال زایی در کشور به کار گرفته شود و این پول ها باید سبب سرمایه گذاری بیشتر در بخش های مختلف شود.

وی درباره اظهارات برخی دولت مبنی بر بازپرداخت پول های بلوکه شده از طریق واردات کالاهای بی کیفیت بیان کرد: بر اساس قوانین بین المللی تجارت، هیچ کشوری حق ندارد چنین ادعایی کند و تصمیم گیری برای بازپردخت آن بر عهده دولت ایران است.

نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار ما این است که دولت از واردات جنس های  بی کیفیت به جای پول نقد خودداری کند.

ثروتی افزود: پول های بلوکه شده باید صرف اشتغال زایی و رونق اقتصاد کشور شود که این امر در گرو جلوگیری از واردات بی رویه است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: نباید اجازه دهیم که دوباره ایران به کشوری مصرف کننده تبدیل شود بلکه باید تولید صادرات محور در دستور کار باشد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *