کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در دستور کار ستاد دیه

20:30 - 12 مرداد 1394
کد خبر: ۶۴۲۸۰
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری: رحیمی گفت: باید با کنترل و نظارت بیشتر به پرداخت‌ها و فعالیت‌های ستاد دیه در جهت رفع نواقص و تقویت نقاط قوت این ستاد گام برداشت.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی میزان «علی رحیمی» در جمع اعضای هیئت مدیره ستاد دیه استان یزد با اشاره به اینکه هدف ستاد دیه کشور کنترل بیشتر بر روی پرداخت‌های این ستاد است، افزود: استفاده از تجربیات موفق ستادهای دیه سایر استان ها و رفع نقاط ضعف، سرلوحه کاری این ستاد است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون در ستاد دیه هیچ گونه سوء استفاده مالی صورت نگرفته است و فقط اشکالات خرد به صورت شکلی و سهوی بوده که باید بر طرف شود.

این مقام مسئول با اشاره به بازبینی و بررسی 80 پرونده از ستاد دیه استان یزد، تصریح کرد: این بازبینی از لحاظ پرداخت ها، چکهای صادره، منابع واریز شده، بوده است که ضرورت دارد بعضی از اشکالات که مربوط به هیأت مدیره است، برطرف شود.

کارشناس ستاد دیه کشور یادآور شد: جلسات ستاد دیه در استان یزد هر ماه یکبار برگزار  شده است که طبق آئین نامه اجرایی این ستاد، جلسات باید هر دو هفته یکبار به صورت منظم تشکیل شود.

وی با اشاره به عدم وحدت رویه در ستادهای شهرستان های کشور گفت: در این خصوص روند واحد و نهایی تهیه و به کل استانها ابلاغ شده وحدت اجرای آن نیز سه ماه می باشد تا کلیه ستاد به صورت یکنواخت و یک شکل فعالیت کنند.

رحیمی در خاتمه افزود: کاهش جمعیت کیفری زندان ها در دستور کار ستادهای دیه قرار گرفته است و به همین منظور باید جشن  گلریزان با هدف آزاد سازی زندانیان، هر سال به صورت فعالتر و با شکوه تر برگزار شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *