رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خانواده ملا عمر، با سرکرده جدید طالبان بیعت نکرد

11:24 - 13 مرداد 1394
کد خبر: ۶۴۱۳۲
خبرگزاری میزان: در بیانیه‌ای صوتی که خبرگزاری‌ها به آن دسترسی پیدا کرده‌اند، خانواده سرکرده پیشین طالبان، ملا عمر، که مرگ او را این گروه و نیز دولت افغانستان تائید کرده است، می‌گوید با سرکرده تازه‌ بیعت نکرده است.

به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از جام نیوز؛ خبرگزاری رویترز می‌گوید خانواده محمد عمر (ملا عمر) روز ۱۱ مرداد در یک بیانیه صوتی خواستار انتخاب سرکرده جدید با رای و نظر "علما" و اعضای باسابقه و پایه‌گذاران این گروه شده است.

پیشتر دو مقام ارشد طالبان گفته بودند اختر محمد منصور (ملا منصور) به عنوان سرکرده جدید این گروه انتخاب شده است.

ملا منصور در سال‌های گذشته معاون ملا عمر بود.

به گزارش رادیو فردا، رهبری که از سوی برخی اعضای طالبان معرفی شده، خود در نخستین پیامی که از او منتشر شد مکررا خواستار اتحاد اعضای گروه شده بود.

با این همه گزارش‌ها حاکی از چنددستگی در میان طالبان است. آنچه به نظر می‌رسد بیانیه خانواده ملا عمر نیز به شکلی آن را تائید می‌کند.

در عین حال گزارش‌هایی نیز از رقابت میان اختر محمد منصور و کسانی دیگر مانند یعقوب، فرزند ملا عمر منتشر شده است.

در بیانیه تازه منتشر شده برادر جوان‌تر محمد عمر گفته است که او در سال‌های زندگی‌اش همیشه بر لزوم اتحاد میان اعضای طالبان تاکید داشته است.

در این بیانیه البته مستقیما به نام منصور اشاره نشده اما می‌گوید سرکرده جدید باید بر پایه رای "علما" و "آن‌دسته از مجاهدینی که در پایه‌گذاری امارت افغانسان نقش داشتند" انتخاب شود.

امارت افغانستان، حکومتی‌ست که طالبان تا پیش از سرنگونی از قدرت در افغانستان بنا کرده بود.

به گزارش رویترز با وجود آنکه به نظر نمی‌رسد اعضای خانواده عمر تاثیری رسمی بر انتخاب جانشین او داشته باشند، اما اعتبار آنها در این گروه می‌تواند تاثیرگذار باشد.

چهارشنبه گذشته عبدالحصیب صدیقی، سخنگوی فرماندهی امنیت ملی افغانستان، به رادیو آزادی، بخش افغان رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی، گفته بود ملا محمد عمر در آوریل سال ۲۰۱۳، در بیمارستانی در کراچی در پاکستان در گذشته است.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *