درس هاي کودک 18 ماهه

12:13 - 11 مرداد 1394
کد خبر: ۶۳۸۱۱
خبرگزاری میزان: شهرک‌نشينان صهيونيست جنايتي ديگر را عليه بشريت رقم زدند و آن سوختن شيرخواره18 ماهه در آتش‌افروزي صهيونيستها بود.
به گزارش ، با توجه به اين که شهرک‌نشينان همواره به عنوان پياده‌نظام ارتش و ساختار سياسي صهيونيست ها براي اشغال اراضي فلسطينيان ايفاي نقش مي‌کنند به صراحت و يقين مي‌توان گفت که مسئول زنده زنده سوزاندن کودک 18 ماهه فلسطيني سران اين رژيم از جمله نتانياهو نخست‌وزير صهيونيستها است.

اين جنايت جديد صهيونيست ها که با بازتاب گسترده جهاني همراه بود، داراي پيام‌هاي قابل تاملي است که از آن جمله عبارتند از: نخست آنکه ملت فلسطين آماده آغاز انتفاضه‌اي ديگر است که از جرقه‌‌هاي آن تاکيد گروه‌هاي فلسطيني بر گرفتن انتقام خون اين شيرخواره فلسطين است. اعتراضات و تجمعات گسترده فلسطيني‌ها در کرانه باختري و قدس سندي بر نااميدي فلسطينيان از رويکردهاي سياسي و سازشکارانه و گرايش آنان به مبارزه مسلحانه است. نکته قابل توجه آنکه واکنش انفعالي کشورهاي عربي که صرفاً به محکوم‌سازي اين جنايت صهيونيستها پرداختند نيز اين امر را براي فلسطينيان مسلم ساخت که نمي‌توانند چشم اميد به اين کشورها داشته باشند و تنها گزينه براي آنان رويکرد به مقاومت و دل نبستن به وعده‌هاي سازشکاران است.

دوم آنکه واکنش جهاني به اين جنايت صهيونيستها نکته مهم ديگري است. افکار عمومي و سران بسياري از کشورها در حمايت از فلسطين به محکوم‌ کردن اين جنايت ضدبشري صهيونيستها پرداختند چنانکه در نهايت کشورهاي اروپايي، آمريکا و سازمان ملل نيز که تاکنون راه سکوت در پيش گرفته بودند، مجبور به محکوم‌ کردن اين جنايت شدند. هر چند آنان اقدامي عملي براي مجازات رژيم صهيونيستي صورت نخواهند داد اما واکنش آنان به محکوم‌سازي اين جنايت نشانگر توان مقاومت فلسطين در ايجاد تغيير در رفتارهاي يکجانبه‌گرايانه غرب و سازمان ملل در برابر جنايات اين رژيم است. مقاومت فلسطين اکنون زمينه‌ساز بيداري جهان در قبال مسئله فلسطين گرديده که نتيجه آن اجبار غرب براي محکوم‌سازي جنايت صهيونيست‌ها است. امري که از سندي ديگر بر دستاوردهاي مقاومت خبر می دهد.

شهادت شيرخواره 18 ماهه فلسطيني نشان داد که ملت فلسطين با تکيه بر مقاومت مي‌تواند در امور بسياري از جمله اسراي دربند رژيم صهيونيستي، رفع محاصره غزه، مقابله با اشغالگري صهيونيستها در کرانه باختري و قدس، از افکار عمومي جهان  براي تحقق اهداف خود بهره‌مند شود. اصلي که راهکار تحقق آن ادامه مقاومت است چرا که تجربه نشان داده رويکرد به سازشکاري دستاوردي ندارد و اين مقاومت است که حتي متحدان صهيونيستها را به موضع‌گيري عليه اين رژيم وادار مي‌سازد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *