خطری که کاربران انگلیسی را تهدید می‌کند/ پرداخت نکردن حق اشتراک بی‌بی‌سی زندان به دنبال دارد/ ایرانی‌ها رایگان تماشا کنند!

12:07 - 11 مرداد 1394
کد خبر: ۶۳۸۰۳
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: بی‌بی‌سی اعلام کرده است سال گذشته حدود ۱۵۰ میلیون پوند درآمد حاصل از دریافت حق اشتراک تلویزیون کاهش یافته است و علت آن این بوده که بسیاری از شهروندان، تولیدات تلویزیونی را از طریق سرویس‌های بازپخش (از جمله آی‌پلیر) می‌بینند.
خطری که کاربران انگلیسی را تهدید می‌کند/ پرداخت نکردن حق اشتراک بی‌بی‌سی زندان به دنبال دارد/ ایرانی‌ها رایگان تماشا کنند!

به گزارش میزان، پس از اینکه دیوید کامرون یکی از بزرگترین منتقدان بی‌بی‌سی را به عنوان وزیر فرهنگ کابینه جدید این کشور معرفی کرد، آینده دریافت حق اشتراک سراسری این شبکه از ساکنان از انگلستان در هاله‌ای از شک و تردید فرو رفت  .

براساس گزارش دیلی‌میل، دوستان ویتینگ‌دیل گفته‌اند که وی حداقل به دنبال متوقف کردن (دریافت) حق اشتراک است و ممکن است که کاهش عمده‌ای را در مخارج اعمال کند.

وزیر فرهنگ انگلیس اعلام کرده به دلیل ساخت و تولید برنامه های تجاری و بی ارزش و دور شدن این شبکه دولتی از اساسنامه و دلایل ذاتی خود، با نزدیک شدن به ضرب الاجل ده ساله تمدید اساسنامه بی بی سی، دولت به دنبال بازنگری در بودجه سالانه این شرکت رسانه ای است.

از جمله پیشنهادات او در این لایحه، تأمین تمام یا قسمتی از بودجه این شبکه به صورت حق اشتراک از سوی بینندگان واقعی این شبکه است که مالیات دهندگان انگلیسی غیرعلاقمند را از پرداخت هزینه های سرسام آور این شبکه معاف می کند.

به گزارش تلگراف، چند وقت پیش دولت انگلیس اعلام کرد که بی‌بی‌سی موظف خواهد شد که حق اشتراک تلویزیون افراد بالای ۷۵ سال را خود به عهده بگیرد. بر اساس این تصمیم در چند سال آینده ۶۵۰ میلیون پوند از بودجه سالانه بی‌بی‌سی (حدود یک پنجم از کل بودجه) کاهش خواهد یافت.

در حال حاضر بودجه بی‌بی‌سی از دریافت حق اشتراک تلویزیون تامین می‌شود و این سازمان در داخل بریتانیا اجازه درآمدزایی ندارد.

هزینه بخش جهانی بیبیسی از جمله بخش فارسی نیز از سال ۲۰۱۴ از همین محل تامین می‌شود.

به گزارش دیلی‌میل، حق اشتراک تلویزیون در بریتانیا سالانه ۱۴۵.۵ پوند برای هر خانه است و نپرداختن این مبلغ می‌تواند برای کسانی که برنامه‌های تلویزیونی را به صورت مستقیم تماشا می‌کنند، جرم محسوب شود.

بی‌بی‌سی اعلام کرده است سال گذشته حدود ۱۵۰ میلیون پوند درآمد حاصل از دریافت حق اشتراک تلویزیون کاهش یافته است و علت آن این بوده که بسیاری از شهروندان، تولیدات تلویزیونی را از طریق سرویس‌های بازپخش (از جمله آی‌پلیر) می‌بینند.

طبق قانون اگر بیننده برنامه‌های تلویزیونی را به صورت زنده نبیند، نیازی به پرداخت حق اشتراک تلویزیون ندارد.

بنابر گزارش دیلی‌میل به نقل از منابع دولتی انگلیس، این کار درستی نیست که به دلیل عدم خرید حق اشتراک بی بی سی در یک سال دویست هزار نفر در دادگاه حاضر شوند.


در سال گذشته سی نفر نیز به دلیل عدم پرداخت حق اشتراک تلویزیونی BBC روانه زندان شده بودند.

اما نکته بسیار جالب اینجا است؛ در حالی که بجث درباره حق اشتراک مخاطبان تلویزیون بی بی سی بسیار چالش برانگیز شده است، این شبکه سلطنتی جهن پیشبرد اهداف سیاسی دربار سلطنتی، برنامه های خود را در سراسر جهان از جمله در ایران بدون دریافت حق اشتراک از مخاطبان پخش می کند.

گفتنی است در میان هیاهوی کاهش بودجه بی بی سی، سرویس فارسی رادیو بی‌بی‌سی نیز از مدتی پیش پخش زنده برنامه زنده صبحگاهی رادیوی خود را به صورت رادیوتصویر و آن هم رایگان آغاز کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *