رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جامعه روانشناسی به فکر تعریف بسته‌های خدماتی باشد

1:15 - 12 مرداد 1394
کد خبر: ۶۳۷۳۵
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: جعفری گفت: جامعه روانشناسی باید در حوزه‌های روانشناسی و کاهش طلاق بسته‌های خدماتی تعریف شود و این بسته‌ها بتواند تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.
جامعه روانشناسی به فکر تعریف بسته‌های خدماتی باشد«مهدی جعفری» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان در ارتباط با فعالیت‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری قوه قضاییه در پروتکل طلاق اظهار کرد: تاکنون در حوزه علوم رفتاری و بخصوص طلاق در کشور پروتکل و راهنمای کار نداشتیم و متاسفانه هیچگاه به این موضوع فکر نشده که نیاز به نظام‌مند کردن و دسته بندی این بخش بوده است.

وی تصریح کرد: این معاونت مهمترین علل طلاق در سه سال گذشته را بر اساس نظرسنجی‌های میدانی جمع بندی کرده و بصورت طبقه بندی شده آنها را مشخص کرده‌ایم.

دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی، اطلاع رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت:  بر اساس این پروتکل زمانیکه زوجین برای طلاق به مراکز مشاوره طلاق مراجعه می‌کنند، با سیستم تستی قدرتمندی غربالگری آنها انجام می‌شود زیرا طی پرسش های مستقیم در بسیاری از مواقع به دلیل مسائل شخصی یا شرم اشخاص از ارائه اطلاعات خودداری می‌کنند.

جعفری اظهار کرد: کسانی که غربالگری را انجام می دهند تلاش می‌کنند تا براساس تست های استاندارد علت مشکل زوجین را پیدا کند و آن زمان زوجین به مشاوران مشخص که برای مشکل شناسایی شده آموزش دیده اند، معرفی شده و براساس مشکلشان برای آنها طول زمان درمان و تعداد جلسات  مشاوره مورد نیاز در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این روش برای ارزیابی علل طلاق تاثیر بسیاری دارد، گفت :افرادی هستند که مدعی اند روشهای مشابه اما بهتری دارند که در این حالت ما از روش ایشان نیز استقبال کرده و حاضریم برایشان زمینه هایی را فراهم کنیم تا مطالعات آزمایشی را در جمعی محدود انجام دهند و اگر نتیجه مطلوب بود حاضریم با ایشان همکاری کنیم .




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *