بلوط، چشم‌به راه یاری و مهربانی

10:09 - 11 مرداد 1394
کد خبر: ۶۳۷۱۷
خبرگزاری میزان: معاون محیط‌زیست ایلام گفت: درختان بلوط امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند مهربانی و یاری است.

به گزارش به نقل از خبرگزاری ایسنا؛ «غلام‌رضا ابدالی»، در خصوص پاکسازی جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی از زباله، اظهار کرد: حفظ جنگل‌ها و از همه مهم‌تر جنگل‌های بلوط نیازمند همکاری و دلسوزی همه شهروندان بوده و پاکسازی زباله‌ها از دامن طبیعت قطعاً تأثیر بسزایی در حفظ محیط دارد.

وی بابیان این‌که حفظ جنگل‌های ایلام نیازمند همکاری و دلسوزی همه شهروندان است، افزود: همه مردم باید در حفظ محیط‌زیست و نگهداری از جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی تلاش کنند.

ابدالی ایجاد آگاهی افزایی و فرهنگ‌سازی در زمینهٔ حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: حفظ محیط‌زیست و عرصه‌های طبیعی به‌عنوان میراثی ارزشمند برای آیندگان ضروری است.

معاون طبیعی محیط‌زیست ایلام با تأکید بر این‌که درختان بلوط باارزش‌ترین نوع درخت هستند و رشد آن‌ها زمان می‌برد، تصریح کرد: قطع درختان بلوط واقعاً جبران‌ناپذیر است.

وی با اشاره به این‌که در روایتی از پیامبر اسلام آمده است که «قطع شاخه درختان مانند قطع بال فرشتگان است»، تصریح کرد: درختان زنده‌ هستند و جان دارند و باید به آنها رحم کرد.

ابدالی ادامه داد: همه‌ی شهروندان از این موضوع‌ها اطلاع دارند اما متأسفانه نسبت به آن بی‌توجهی می‌کنند.

معاون طبیعی محیط‌زیست ایلام با تأکید این‌که محیط زیست متعلق به همه است، تصریح کرد: بلوط امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند یاری است.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *