بررسی راهكارهای شناسایی وقوع خطاهای پزشکی در كارگاهی يكروزه

13:50 - 07 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۹۴۳
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: راهكارهای شناسایی ريشه‌های اصلي وقوع خطاهای پزشكی به منظور جلوگيري از تكرار اين خطاها در كارگاه يكروزه مديريت خطر در كارشناسی خطاهای پزشكی بررسي شد.
به گزارش  گروه حقوقی قضایی به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكي قانونی كشور،  عبدالرئوف اديب زاده معاون آموزشي و پژوهشي سازمان پزشكي قانوني كشور با اشاره به كارگاه مديريت خطر در خطاهای پزشكي كه صبح امروز به همت آموزش ستاد در سازمان برگزار شد، گفت: هدف از برپايي اين كارگاه افزايش آگاهي كارشناسان در زمينه مديريت خطر و رويكرد پيشگيرانه در امر كارشناسي‌ها به منظور كاهش ميزان قصور و خطاهاي پزشكي و نيز براي كمك به سيستم درمان و سلامت جامعه است.

وي افزود: با توجه به شكايت از پزشكان و به دنبال آن افزايش بار مراجعات به كميسيون‌هاي پزشكي قانوني مقرر شد رويكردهای علمي تجزيه و تحليل ريشه‌های خطاهاي پزشكي را در قالب اين كارگاه براي كارشناسان كميسون‌ها مطرح كنيم تا ضمن شناسايی ريشه‌هاي اين خطاها از تكرار آن در مراكز درماني جلوگيري شود.

اديب زاده  با اشاره به اينكه شناخت ريشه هاي بروز خطاهاي پزشكي موجب كاهش بار مراجعات كميسيون‌ها و ايمن‌تر شدن بيماران مي شود اظهار داشت: پزشكي قانوني نقطه اصلي در بررسي فرايند شكايات قصور پزشكي است بنابراين مي تواند با تجزيه و تحليل ريشه هاي بروز خطاهاي پزشكي و ارائه آن به جامعه به ايمن‌تر شدن عملكرد بخش سلامت كمك كند.

معاون آموزشي و پژوهشي سازمان تصريح كرد: پزشكي قانوني در بررسي پرونده هاي قصور پزشكي و شناسايي علل بروز اين خطاها مي تواند رويكردهای پيشگيرانه ‌ای ارائه دهد كه قطعاً كاربرد آن در مراكز درماني از تكرار موارد خطا جلوگيری مي كند. 

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *