رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گستردگی جنبش ضدنژادپرستی در آمریکا رکورد زد

11:39 - 26 خرداد 1399
کد خبر: ۶۲۹۲۱۱
کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه تفکر نژادپرستی در حال افول است، گفت: گستردگی جمعیت حاضر در جنبش ضد نژادپرستی آمریکا از اعتراضات سال ۱۹۶۸ و پس از قتل مارتین لوترکینگ فراتر رفت.
گستردگی جنبش ضدنژادپرستی آمریکا رکورد زد - فؤاد ایزدی در جلسه کشوری «هم‌اندیشی برگزاری مراسم بازخوانی و افشای حقوق بشر امریکایی» گفت: گستردگی جمعیت حاضر در جنبش ضد نژادپرستی آمریکا از اعتراضات سال ۱۹۶۸ و پس از قتل مارتین لوترکینگ فراتر رفت.

تحلیلگر مسائل آمریکا اظهار کرد: از دلایل گستردگی اعتراضات در آمریکا، حضور رنگین‌پوستان است و آینده برای این کشور مثبت ارزیابی می‌شود و تفکر نژادپرستی در حال افول است.

وی با بیان اینکه انتظار از جمهوری اسلامی این است که با این اعتراضات، همراهی کند، ادامه داد: اگر یک حرکت اجتماعی در درون یک کشور بماند، قابل سرکوب است و انتظارات از ایران به عنوان کشوری که زخم خورده آمریکاست، در همراهی با این جنبش بالاست.

ایزدی گفت: امروز در اروپا همراهی با جنبش نژادپرستی آمریکا بیش از ایران است، زیرا اروپاییان، خودشان هم با مشکل نژاد پرستی مواجه هستند.

تحلیلگر مسائل آمریکا بیان کرد: ما درباره اعتراضات ضد نژادپرستی تصاویر خوبی از اروپا، استرالیا و ... داریم، اما تصاویر قوی از ایران نداریم که در حوزه منافع ملی علاوه بر مسئله همدردی با مردم آمریکا باید مورد توجه قرار بگیرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *