احمدیان: تغییر کادر فنی تیم ملی بسکتبال عاقلانه نیست

9:27 - 25 خرداد 1399
کد خبر: ۶۲۸۶۹۵
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
پیشکسوت بسکتبال گفت: در این شرایط آوردن مربی جدید برای تیم ملی بسکتبال کار چندان عاقلانه‌ای نیست.

کرم احمدیان در گفت‌وگو با میزان، در خصوص کیفیت لیگ بسکتبال اظهار داشت: به نظر تنها حُسن مثبتی که لیگ بسکتبال داشت آن هم مربوط به ۱۴ تیمی‌شدن مسابقات بود، هر چند که کیفیت مسابقات هم نسبت به فصول گذشته بسیار بهتر بود. در سالیان گذشته تعداد تیم‌هایی که مدعی قهرمان لیگ بودند بسیار کم بود اما در فصل جاری این تعداد رشد قابل ملاحظه‌ای داشت و همین موضوع نشان از پیشرفت زیاد در این رشته دارد.

وی افزود: برخی از تیم‌ها تمام برنامه‌ریزی خود را برای مرحله پلی‌آف معطوف کرده بودند و برخی دیگر از تیم‌ها هم با وجود اینکه زمان زیادی از تاسیس آنها نمی‌گذرد اما بد نبودند. ممکن بود در صورت برگزاری بازی‌ها اتفاقاتی رقم بخورد که وقوع آن دور از ذهن به نظر می‌رسید اما شیوع کرونا مسابقات را به تعطیلی کشاند. تصمیم فدراسیون هم خیلی شجاعانه بود زیرا آنها با این تصمیم از وقوع هر گونه آسیب احتمالی به بازیکنان و عوامل اجرایی مسابقات جلوگیری کردند.

پیشکسوت بسکتبال با اشاره به اینکه باید از ورود تیم‌های بدهکار به لیگ برتر بسکتبال جلوگیری شود، گفت: در زمان ریاست مشحون ایده‌ای را به مسئولان ارائه دادم مبنی بر اینکه از باشگاه‌ها ضمانت اجرایی گرفته شود تا از این طریق بازیکنان به مشکل برنخورند. درست نیست به دلیل کرونا درصدی از مطالبات بازیکنان کسر شود زیرا در شکل‌گیری این اتفاق واقعأ بازیکنان بی‌تقصیر بودند. در این شرایط که بازیکنان روی پول خود حساب کامل باز کرده‌اند منصفانه نیست که در حق آنها چنین کاری صورت بگیرد. 

احمدیان در پاسخ به این سوال که در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر تغییر کادرفنی تیم ملی بسکتبال شنیده می‌شود، تصریح کرد: در این شرایط به هیچ عنوان آوردن مربی جدید برای تیم ملی بسکتبال کار چندان عاقلانه‌ای نیست، چرا که بازیکنان خیلی خوب به خلق و خوی شاهین‌طبع عادت کرده‌اند. او به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت مستمر برای تیم ملی است و تغییر را به صلاح نمی‌بینم. مربی خارجی هم در این اوضاع اقتصادی چندان به صرفه نیست. البته در این بین نظر رییس فدراسیون و سایر اعضای کمیته فنی بسکتبال قابل احترام است.

وی در خصوص تشکیل سازمان لیگ عنوان کرد:  طباطبایی به دنبال این است تا تشکیل سازمان لیگ را در رشته بسکتبال اجرایی کند و بهتر است آنها هم از رشته والیبال الگوبرداری کنند. البته خیلی بعید به نظر می‌رسد این ایده در سال اخیر اجرایی شود. 

پیشکسوت بسکتبال درباره اینکه شنیده می‌شود یک باشگاه خصوصی به دنبال برکناری شاهین‌طبع است، گفت: به نظر من طباطبایی زرنگ‌تر از این است که تحت تأثیر این مسائل قرار گیرد. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *