51میلیارد تومان خسارت سیل شمال/ آغاز بازسازی خانه‌های خسارت دیده

9:42 - 07 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۸۴۷
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان: معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای گفت: برآورد اولیه خسارت ناشی از بارندگی‌ های اخیر به راه‌های کشور ۵۱۵ میلیارد ریال است.
عبدالهاشم حسن‌نیا با بیان اینکه بارندگی ‌های اخیر در 6 استان کشور، 515 میلیارد و 200 میلیون ریال خسارت به راه‌های بین‌شهری وارد کرد ،گفت: این بارندگی‌ها به رویه آسفالت برخی از راه ‌ها و همچنین سازه پلها و تونلها و ابنیه راه های کشور خسارت زیادی وارد کرده است.

حسن‌نیا افزود: میزان خسارت وارده به راه ‌ها و ابنیه استان البرز 25 میلیارد ریال، استان کردستان 28 میلیارد و 200 میلیون ریال، استان سمنان 10 میلیارد ریال، استان قزوین 7 میلیارد ریال و استان تهران 100 میلیارد ریال برآورد شده  است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ ونقل جاده‌ای با بیان اینکه بیشترین خسارت به شبکه راهی استان مازندران وارد شد، گفت: میزان خسارت وارده به جاده ‌ها و تاسیسات راه  در استان مازندران 345 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی گفت: در نخستین ساعات وقوع سیل، رانش و ریزش کوه سبب بسته شدن برخی محورهای ارتباطی این استان شده بود.

حسن نیا گفت: پس از وقوع سیل و رانش، عوامل راهداری و دیگر  دستگاه‌ های امدادی با به‌کارگیری تمامی تجهیزات و ماشین‌آلات خود، ضمن استقرار در مناطق حادثه ‌دیده، اقدامات لازم درخصوص بازگشایی راه‌ ها و کمک به آسیب‌دیدگان را در کمترین زمان ممکن انجام دادند.


آغاز بازسازی خانه های خسارت دیده در سیل
معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: مسکن های روستای استان های تهران ، البرز و مازندران بیشترین خسارت را در سیل اخیر دید.

عزیزالله مهدیان درباره خسارت واحدهای مسکونی روستایی افزود: در سیل اخیری که در چند استان روی داد منازل روستایی خسارت زیادی نداشت و بیشتر در بخش های زیربنایی خسارت پدید آمد و140واحد مسکونی خشت و گل و فرسوده  100 درصد تخریب شد و 800 واحد مسکونی خسارت جزیی دید که عمده خسارت در تهران، البرز و مازندران  و کمترین خسارت هم نیز در استانهای سمنان کردستان و قزوین بود.

وی تصریح کرد: واحدهای خسارت دیده تشکیل پرونده و براورد خسارت شده است تا بر اساس پیشنهاد اعتباری که به وزارت کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور داده شده در اولین جلسات هیئت وزیران مصوب و با اعطای تسهیلات و اعتبارات مورد نیاز کار بازسازی مناطق سیل زده آغاز شود.

مهدیان تصریح کرد: کار بهسازی واحدهای روستایی آغاز شده است و در صورت نیاز از اعتبارات بنیاد مسکن استفاده می کنیم و تا پایان سال همه واحدهای خسارت دیده نوسازی می شود.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل عمده وقوع  سیلاب ها ، فقر آبخیزداری در مناطق بالادست است، گفت: با اقدامات لازم در جهت حفظ حریم رودخانه ها آسیب های وقوع سیل را به حداقل برسانیم.

معاون بنیاد مسکن با بیان اینکه جابه جایی رودخانه ها امکان پذیر نیست، گفت: باید با مطالعه گسترده در کل رودخانه ها بحث آبخیزداری را در مناطق کوهستانی جدی بگیریم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *