دستاورد توافق هسته‌ای توسط هيچ جناح سياسی قابل مصادره نيست

9:27 - 06 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۵۴۴
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری دستيابي به توافق هسته‌ای را توفيقي بزرگ براي مجموعه نظام دانست و گفت: اين دستاوردی است كه از سوي هيچ گروه يا جناح سياسي قابل مصادره نيست.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومي ديوان عدالت اداري، حجت‌الاسلام والمسلمين منتظري در جلسه هيات عمومي ديوان عدالت اداري، ضمن تقدير از تلاش هيات مذاكره كننده ايراني و تبريك اين موفقيت بزرگ به مردم اظهار کرد: اين توافق كه موفقيت چشمگيري براي نظام به شمار مي‌رود، حاصل مجموعه‌اي از تلاش‌هاي دولت‌ها در نظام جمهوري اسلامي، پشتيابي ملت و هدايت رهبري معظم انقلاب است، كه در نهايت موجب سربلندي كشور عزيزمان در جهان شده است.

وي افزود: دشمن تلاش مي‌كرد، حركت ملت ايران اسلامي را در مسير حفظ و توسعه دستارودهاي هسته‌اي متوقف كند، در حالي كه حضور مقتدرانه، پيشرفت‌هاي علمي و هدايت‌هاي مقام معظم رهبري واقعيت‌هاي غيرقابل انكاري بود كه توانست از حيث سياسي ايران را در نقطه بلند توفيق قرار دهد.

رئيس ديوان عدالت اداري با اشاره به اينكه چنين مذاكراتي در اين سطح و با اين گستردگي در تاريخ سياسي ايران سابقه نداشته است، گفت: اين نشانه اقتدار و قدرت سياسي نظام است كه توانست در حالي كه كشورهاي مهم جهان در يك طرف و ايران به تنهايي در طرف ديگر قرار داشت، مذاكره و گفت‌وگوي طولاني مدتي را به سرانجام برساند و در نهايت پيروز ميدان شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين منتظري ادامه داد: به حمدالله ملت ايران بيدار است و مي‌داند كه ما با كشورهايي مواجهيم كه در شناسنامه خود، نفاق، عهدشكني، ظلم، تجاوز، تضييع حقوق كشورها و سلطه‌طلبي و همچنين تجاوز به حقوق ملت و جنايت و چپاول در حق اين مردم بزرگوار و مظلوم را دارد.

وي با اشاره به تعبير زيباي حضرت امام خميني(ره) در موضوع رابطه ايران و آمريكا اضافه كرد: رابطه آنان با اين كشور به تعبير زيباي امام راحل، رابطه گرگ و ميش است. بنابراين دشمن ما گاهي به اقتضاي شرايط با حفظ خصلت درندگي خود را در لباس ميش ظاهر مي‌شود. و سابقه جنايات و تجاوز آمريكا به حقوق اين ملت و كشور از گذشته تا امروز شاهدي بر اين مدعاست.  

وي در ادامه تصريح كرد: البته با لطف بيداري ملت و هدايت‌هاي ارزشمند مقام معظم رهبري و همچنين تلاش‌هاي دولت، خوشبختانه كار به جايي رسيده است كه امروز با افتخار و سربلندي، نام كشورمان در دنيا مي‌درخشد، بايد اين موفقيت‌ها را ارج نهاد و وحدت، هماهنگي، يكدلي و يكرنگي را نيز تقويت كرد.

رئيس ديوان عدالت اداري با تاكيد بر ضرورت پرهيز از بيان مطالب تفرقه‌انگيز و حركت در مسير اختلاف و دوگانگي ادامه داد: هيچ جناحي سياسي نبايد اين توفيق را مصادره به مطلوب كند و نبايد آنچه را كه واقع شده است به يك گروه خاص نسبت داد. چراكه يك جناح سياسي قطعا نمي‌توانست به اين موفقيت بزرگ دست يابد زيرا موضوع هسته‌اي يك موضوع ملي است كه همه مردم در آن سهيم هستند. 

حجت‌الاسلام والمسلمين منتظري با اشاره به ضرورت ارزيابي منصفانه توافقنامه اظهار داشت: حتما بايد در ارزيابي توافقنامه جهات مثبت و منفي آن را باهم در نظر گرفت و در نگاه به ظرف و مظروف نيمه پر و خالي هر دو ديده شود. متاسفانه برخي در گفتار، مقالات و اظهارنظرهايشان چنان ذوق زده‌اند كه گويي با اين توافق همه مشكلات كشور حل خواهد شد، كه چنين نيست و برخي نيز صرفا به نيمه خالي ليوان توجه دارند و جهات مثبت آن را در نظر نمي‌گيرند كه اين نيز  به دور از انصاف است.     

وي گفت: در هر توافق طرفيني، طبيعي است كه هيچ يك از مذاكره كنندگان به صورت صددرصدی به خواسته‌های خود دست نيابند، كما اينكه متاسفانه ايران نيز در اين توفقنامه، با محدوديت‌هاي مواجه شده است كه اميدواريم در آينده اين مشكلات تدريجا برطرف شود.

رئيس ديوان عدالت اداري در ادامه تاكيد كرد: آنچه براي ما از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، اصل قضيه حفظ دستاوردهاي هسته‌اي و هوشياري ملت در مقابل دشمن است، چرا كه دشمن ما اهل نفاق است و بر اساس آموزه‌هاي ديني و در فرهنگ اسلام و قرآن نفاق بدتر از كفر معرفي شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين منتظري با اشاره به حديثي از حضرت رسول(ص) درباره ويژگي‌هاي منافقين گفت: رسول گرامی اسلام(ص)، در فرازی از خطابه مفصلی به امیرالمومنین امام علی(ع) می‌فرمایند، «برای منافق سه نشانه است: هرگاه سخن بگوید در سخنش صداقت و راستی دیده نمی‌شود، هرگاه به او امانتي سپرده شود، در امانت خيانت مي‌كند، و هرگاه وعده‌اي دهد، خلف وعده خواهد كرد».




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *