جنایت داعش در سومالی/ حمله خونین الشباب به هتلی در سومالی

12:49 - 05 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۳۴۲
خبرگزاری میزان: شاخه داعش در سومالی این بار در مقابل هتلی حمام خون به راه انداخت.

به گزارش گروه فضای مجازی ؛ خبرگزاری رویترز گزارش داد که در انفجاری مقابل هتل جزیره در شهر موگادیشو، حداقل چهار نفر کشته و تعداد زیادی زخمی شدند. گروه تروریستی الشباب، شاخه داعش در سومالی مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. این گروه با منفجر کردن خودرویی مملو از مواد منفجره جلوی درب ورودی این هتل حمام خون به راه انداخت.

یک شاهد عینی از خبرگزاری رویترز می گوید که خون و تکه های گوشت در تمام محل انفجار و دیوارهای هتل پراکنده شده بود. ستونی از دود بلند شده از محل این حادثه، آسمان پایتخت ساحلی سومالی را فراگرفته است. سخنگوی عملیات نظامی الشباب به رویترز گفت: "این انفجار در پاسخ به حملات نیروهای اتحاد آفریقایی در سومالی (AMISOM) و ارتش سومالی به مواضع الشباب می باشد."

خبرگزاری دولتی انگلیس بی بی سی (BBC) تعداد کشته های این انفجار تروریستی را ده نفر اعلام کرد. خبرنگار بی بی سی در محل حادثه گزارش داد که خودروی بمب گذاری شده، یک کامیون بوده که در مقابل هتل جزیره واقع در فرودگاه شهر موگادیشو منفجر شد. وی صحنه جمع آوری کردن اجساد و زخمی ها توسط آمبولانس های امداد را یکی از بدترین صحناتی توصیف کرد که تا بحال دیده است.

یکی از ماموران امنیتی دولت به آسوشیتد پرس اعلام کرد که تعدادی از نیروهای امنیتی هتل نیز در بین کشته شدگان هستند. الشباب روز گذشته نیز سه نفر شامل یک قانونگذار، محافظ وی و یکی از مقامات دفتر نخست وزیری را به قتل رساندند.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *