آخرین وضعیت ایمنی بنا‌های تاریخی تهران با خطر وقوع زلزله

6:00 - 26 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۲۰۹۰۴
رئیس کمیته میراث شورای اسلامی شهر تهران به تشریح آخرین وضعیت ایمنی بنا‌های تاریخی تهران با خطر وقوع زلزله پرداخت.

حسن خلیل آبادی در گفت‌وگو با میزان به تشریح وضعیت ایمنی بنا‌های تاریخی تهران با توجه به خطر وقوع زلزله در پایتخت پرداخت و گفت: بنا‌های تاریخی که در تهران وجود دارند اکثرا بنا‌های محکمی هستند و با توجه به اینکه در تهران و ری چند بار زلزله صورت گرفته است، این بنا‌ها هیچ آسیبی ندیده‌اند و بیشتر باید نگران بنا‌های جدیدی باشیم که از استحکام لازم برخوردار نیستند.

رئیس کمیته میراث شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره آسیب دیدن یکی از دیوار‌های کاخ صاحبقرانیه با توجه به زلزله اخیر تصریح کرد: من در این موضوع پیگیری کردم، مورد خاصی نیست و قابل تعمیر است.

وی ادامه داد: در دیگر بنا‌های تاریخی هم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و هم شهرداری تهران در حال استحکام بخشی این بنا‌ها هستند تا با مشکلی روبه‌رو نشوند. به طور کلی در حد مقدورات در حال مراقبت هستیم تا این بنا‌ها از بین نروند.

خلیل آبادی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه روند استحکام بخشی‌ها و مرمت و بازسازی بنا‌ها با توجه به شیوع کرونا با چه تغییراتی مواجه شده‌اند، خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها کماکان به کار خود ادامه می‌دهند و اقدامات لازم درباره این موارد صورت می‌گیرد.

وی در پایان درباره آخرین وضعیت بازگشایی مراکز گردشگری با توجه به کرونا هم تصریح کرد: مراکز گردشگری همچنان تعطیل هستند، اما به تدریج و با بهبود وضعیت می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند و برخی از آنان پس از اتمام ماه رمضان می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند که از جمله آنان می‌توان به موزه‌ها آن هم با رعایت پروتکل خاص وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد.


برچسب ها: زلزله ایمنی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *