۲ هزار و ۲۸۱ فقره پرونده در بم با صلح و سازش مختومه شده است

3:00 - 23 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۲۰۰۱۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس شوراهای حل اختلاف استان کرمان از ورود 5 هزار و 353 فقره پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف شهرستان بم خبر داد و گفت: در سال 1398 تعداد 2 هزار و 281 فقره پرونده با مصالحه مختومه شده است.
۲ هزار و ۲۸۱ فقره پرونده در بم با صلح وسازش مختومه شده است
مهدی تقی زاده در گفتگو با میزان اظهار داشت: در سال ۱۳۹۸ تعداد ۵ هزار و ۳۵۳ فقره پرونده به شعب شورای حل اختلاف شهرستان بم وارد و در مقابل ۵ هزار و ۱۴۸ فقره پرونده مختومه شده است.
 
وی با بیان اینکه در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ پرونده‌های مصالحه حقوقی به میزان ۵ درصد افزایش داشته است، افزود: تعداد ۲ هزار و ۲۸۱ فقره پرونده با پیگیری و تلاش اعضا و کارکنان شورا به سازش منجر شده است که درصد آن نسبت به کل پرونده‌های مختومه ۴۴ درصد و نسبت به پرونده‌های حقوقی و کیفری قابل مصالحه ۵۱ درصد است.
 
تقی زاده افزود: در سال گذشته اعضا و کارکنان شعب شورای حل اختلاف ویژه زندان این شهرستان موفق شدند ۱۳۷ فقره پرونده را با صلح و سازش مختومه نمایند و تعداد ۸۸ زندانی از زندان این شهرستان رهایی یابند.
 
رییس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان بیان کرد: در حوزه قضایی شهرستان بم هم اکنون ۱۲ شورای حل اختلاف فعال  که از این تعداد ۵ شعبه رایی، ۵ شعبه صلحی و ۲ شعبه روستایی است.
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *