دادستان کرمانشاه خواستار تشدید نظارت بر عملکرد اصناف در ماه رمضان شد

23:15 - 06 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۵۶۹۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه خواستار تشدید نظارت بر عملکرد اصناف در ماه مبارک رمضان شد و گفت: تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و پلیس نظارت بر اماکن عمومی اکیپ‌های مشترک را تشکیل دهند.
- شهرام کرمی به تشریح وظایف دستگاه‌ها و نهاد‌های ذیربط مختلف در ایام ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: فرماندهی انتظامی با آمادگی کامل و در نظر گرفتن تمهیدات ویژه و اجرای طرح‌های انتظامی نسبت به تقویت گشت‌های پیاده و موتوری خود به ویژه در سطح پارک‌ها و بوستان اقدام کند، تا ضمن تأمین امنیت شهروندان به خصوص در زمان افطار با افرادی که تظاهر به روزه خواری می‌کنند برخورد نموده و با رعایت موازین شرعی و قانونی به مراجع قضائی معرفی کند. 
 
به گفته شعبه پانزدهم دادیاری جهت رسیدگی به جرائم مربوط به روزه‌خواری و هتک حرمت ماه مبارک اختصاص پیدا کرده است.
 
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه  همچنین خواستار تشدید نظارت بر عملکرد اصناف در این ایام شد و گفت: در این راستا، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و پلیس نظارت بر اماکن عمومی اکیپ‌های مشترک را تشکیل داده و ضمن استفاده از گشت‌های نامحسوس و تشدید بازرسی‌ها بر عملکرد اصناف و به ویژه واحد‌های صنفی که با مراجعه بیشتر شهروندان در ماه مبارک روبرو می‌باشند نظارت ویژه مستمر داشته باشند.
 
وی اضافه کرد: این دستگاه‌ها مکلفند ضمن برخورد قاطع و جدی با گرانفروشان به آن دسته از واحد‌های صنفی که حرمت و شئونات ماه مبارک رمضان را رعایت نمی‌کنند تذکر داده و اقدام قانونی به عمل آید.
 
کرمی یادآورشد: همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت با استفاده از دستورالعمل‌های صادره در جلسات تنظیم بازار و از طریق اتاق اصناف نظارت کاملی بر بازار به ویژه کالا‌های اساسی مردم داشته باشد.
 
وی به نقش پلیس نظارت بر اماکن هم در این ایام اشاره‌ای کرد و افزود: این نهاد با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط، اجرای وظایف محوله را در دستور کار قرار دهد. 
دادستان کرمانشاه با تاکید براینکه مرکز بهداشت این استان نیز در این ایام باید بازدید‌های خود را از اماکن تهیه و توزیع شیرینی جات و مواد غذایی افزایش دهد، گفت: مرکز بهداشت شهرستان موظف است نسبت به بازدید مستمر (به ویژه بازدید‌های شبانگاهی) از مراکز حساس تهیه، توزیع و عرضه مواد خوراکی اقدام کرده و شماره تلفن‌های دریافت گزارش تخلفات بهداشتی در سطح شهر را از طریق نصب بنر و استفاده از ظرفیت‌های صدا و سیمای مرکز استان و... به مردم اطلاع رسانی کند.
 
وی در پایان اعلام کرد: تمامی دستگاه‌ها موظف به رعایت مصوبات ابلاغی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و دیگر موارد یاد شده هستند و انتظار می‌رود گزارش اقدامات صورت گرفته را بعد از اتمام ماه مبارک رمضان به همراه مدارک و مستندات به این مرجع گزارش نمایند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *