دادگاه‌های الکترونیکی جایگزین دادگاه‌های سنتی می‌شود

15:58 - 30 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۳۶۳۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
موحد با اشاره به وجود زیرساخت‌های لازم در زندان‌ها و دادگستری‌های سراسر استان کرمان برای ارتباطات ویدئو کنفرانس، گفت: برنامه ریزی‌های لازم برای جایگزینی دادگاه‌های الکترونیک به جای دادگاه‌های سنتی در دادگستری کل این استان انجام شده است.
دادگاه‌های الکترونیکی جایگزین دادگاه‌های سنتی می‌شودبه گزارش خبرنگار ، یدالله موحد در نشست شورای قضائی استان کرمان افزود: ظرفیت لازم برای برگزاری جلسات بازپرسی، دریافت اظهارات شهود، محاکمه، تحقیقات و ... در مواردی که متهم در زندان‌ها حضور دارند، فراهم است.

وی با تاکید بر این مطلب که با وجود بیماری کرونا در شرایط فوق العاده‌ای قرار داریم و باید الزامات آن را رعایت کنیم، تاکید کرد: توسعه ارتباطات الکترونیک و استفاده از فناوری‌های نوین از مواردی است که در شرایط حساس کنونی باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان ضمن اشاره به وجود آمادگی‌های لازم برای توسعه استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه رسیدگی‌های قضائی، عنوان کرد: لازم است که تیم کارشناسی برای انتخاب سامانه‌های ویدئو کنفرانس و سایر سامانه‌های ارتباطی مناسب و جدید برای رسیدگی به پرونده‌ها و انجام اقدامات قضائی تشکیل شده و بررسی‌های لازم را انجام دهند.

موحد بر توسعه نقش دفاتر خدمات الکترونیک قضائی در رسیدگی‌های قضائی نیز تاکید کرد و اظهارداشت: از ایده‌های پیشنهادی برای کاهش مراجعات بلاجهت مردم و وکلا به دستگاه قضائی استقبال می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که باید به نحوه‌ای مدیریت شود که تجمعات در دستگاه‌ها کاهش یابد، ادامه داد: مسئولیت داریم در حد توان از تجمع افراد در مجموعه‌های قضائی جلوگیری کرده و در مسیر توسعه سلامت جامعه گام برداریم.
 
بیشتر بخوانید:
 
موحد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این  که بخشنامه ۲۲ ماده‌ای معاون اول قوه قضائیه در رابطه با تمهیدات مربوط به کرونا واصل شده است، خاطرنشان کرد: به شکلی برنامه ریزی می‌شود که این دستورالعمل به شکل هماهنگ در سراسر استان اجرایی شود.

رئیس شورای قضائی استان کرمان عنوان کرد: براساس اعلام معاون اول قوه قضائیه معاونت‌ها و واحد‌های قضائی مرکز و دادگستری‌های کل باید موارد قابل دورکاری و چگونگی انجام آن‌ها با حضور دو سوم نیرو‌ها را مشخص کنند که برای اجرای این بند در استان کرمان باید موارد دورکاری و نحوه نظارت بر آن‌ها مشخص شود.

موحد با اشاره به اینکه روسای هر یک از واحد‌های قضائی باید موارد دورکاری را طی ۷۲ ساعت آینده احصاء و اعلام کنند، اظهارداشت: برنامه ریزی‌ها باید به گونه‌ای صورت گیرد که سلامت قضات، کارکنان و ارباب رجوعان تامین شده و روند انجام کار‌ها نیز دچار خدشه نشود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *