رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تجربیات ناموفق گذشته با پول‌های بلوکه شده تکرار نشود

9:25 - 31 تير 1394
کد خبر: ۶۱۲۶۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: یک اقتصاددان با اشاره به میلیاردها دلار پول بلوکه شده در کشورهای مختلف گفت: انتظارها از دولت این است که این حجم عظیم از دارایی به تجربه ناموفق گذشته دچار نشود.
احمد روستا، استاد دانشگاه تهران، درباره فرصت­ های اقتصادی پیش آمده در دوران پس از تحریم به خبرنگار اقتصادی میزان گفت: دولت نباید نهایی شدن توافق را به معنای تغییر اساسی و بنیادی در اقتصاد کشور بداند.

وی با اشاره فرصت های اقتصادی پیش آمده در دوران پس از تحریم، موفقیت دولت برای بهره مندی از منابع و دارایی آزاده شده را منوط به برنامه ریزی درست و استفاده از تخصص اهالی فن و کارشناسان دانست.

وی ادامه داد: در واقع، تصمیم گیری در مورد پول های بلوکه شده مستلزم آن است که دولت به شکلی موضوع را مدیریت کرده و برنامه استراتژیک اجرا کند که دارایی های آزاد شده درست هدایت شود.

وی افزود: به هر حال، فرصت خاصی برای اقتصاد کشور به دست آمده است که در بلندمدت از آن می توان بهره برداری کرد.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: این منابع باید در راستای برنامه توسعه کشور، تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی و سازندگی صرف شود.

وی در ادامه اظهار کرد: بهتر است، در این امر دولت از مشاوره اهالی فن و متخصصان بهره مند شود به طوری که با اتخاذ تصمیمات عقلایی مانع از تکرار تجربیات ناموفق گذشته شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *