خمسه: پیشنهادی برای سرمربیگری تیم والیبال نوجوانان نداشتم/ ست‌کوویچ با بازیکنان بدرفتاری می‌کرد، نه وکیلی

10:10 - 26 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۲۵۲۳
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
پیشکسوت والیبال گفت: تاکنون پیشنهادی به من بابت حضور در تیم والیبال نوجوانان نشده و اگر هم این پیشنهاد به دستم برسد قبول نمی‌کنم.

محمد شعبان‌خمسه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص اینکه مربیان ایران توانایی هدایت تیم ملی والیبال را دارند یا خیر، اظهار داشت: به مربیان ایرانی می‌توان اعتماد کرد و حتی سرمربیگری تیم ملی را به آنها سپرد، اما این کار نیاز به پیش زمینه دارد.

وی ادامه داد: بازیکنان ما به مربیان خارجی عادت کرده‌اند و فدراسیون والیبال باید فضا را برای مربیان ایرانی مهیا کند. اگر در کنار مربیان خارجی استفاده بهتری از مربیان ایرانی می‌کردیم آنها اعتماد به نفس بیشتری می‌گرفتند و می‌توانستند سرمربی تیم ملی شوند. وقتی مدام از مربی خارجی استفاده می‌کنیم پذیرش مربی داخلی از سوی بازیکنان تیم ملی سخت می‌شود.

مربی والیبال ایران تصریح کرد: البته باید همان شرایطی که برای مربیان خارجی ایجاد کرده بودیم را برای مربیان ایرانی هم ایجاد کنیم. اینگونه نباشد که مربیان خارجی را طلا بگیرند، اما برای مربیان داخلی اهمیتی قائل نشوند.

خمسه در پاسخ به این سوال که کدامیک از مربیان ایران ممکن است توانایی هدایت تیم ملی را داشته باشند، اظهار داشت: من نمی‌توانم از کسی نام ببرم؛ برای این کار باید یک گروه از کارشناسان خبره تشکیل شوند و بر اساس یکسری آیتم‌ها سرمربی تیم ملی را انتخاب کنند.

وی درباره صحبت‌های اخیر محمد وکیلی و محمدرضا داورزنی علیه یکدیگر گفت: فکر می‌کنم این موضوع بیشتر یک سوء تفاهم باشد چون نه وکیلی چنین اخلاقی دارد که بخواهد بازیکنان را کتک بزند و نه داورزنی قصد داشته به وکیلی چنین اتهامی را وارد کند. البته در گذشته ست‌کوویچ چنین اخلاقی داشت و من خودم شاهد بودم که بازیکنان را مورد بی احترامی قرار می‌داد.

مربی والیبال ایران در خصوص اینکه چرا پیشنهاد دبیری فدراسیون والیبال را رد کرد، گفت: در گذشته هم گزینه دبیری فدراسیون والیبال بودم و سوم فروردین امسال داورزنی چنین پیشنهادی به من داد، اما ترجیح من مربیگری است و از داورزنی عذرخواهی کردم.

خمسه در مورد اینکه آیا پیشنهاد سرمربیگری تیم والیبال نوجوانان به وی داده شده، تصریح کرد: چنین پیشنهاد به من نشده است و اگر هم این پیشنهاد به دستم برسد قبول نمی‌کنم چون کار در رده نوجوانان با سایر رده‌ها تفاوت دارد و من هم علم و تخصص کار در این رده را ندارم. محمدی‌راد هم بهترین و حرفه‌ای ترین تصمیم را گرفت که سرمربیگری تیم نوجوانان را قبول نکرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *