جایگزینی واردات و افزایش صادرات در فارس را برای تحقق شعار «جهش تولید» مدنظر داریم

9:24 - 24 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۱۸۴۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
استاندار فارس گفت: با توجه به شرایط کلان اقتصادی کشور و موضوع تحریم‌ها و مزیت‌های نسبی و بستری که از گذشته ایجاد شده است، جهت تحقق شعار سال، استراتژی جایگزینی واردات با توجه به مزیت‌ها، تجارب و محدودیت‌های گذشته و افزایش صادرات هم با توجه به محیط پیرامونی و اقتصاد بین الملل را در دستور کار قرار خواهیم داد.
گفتگوعنایت‌الله رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با بیان اینکه شعار جهش تولید در ادامه شعار سال‌های گذشته است و در این بستر حرکت می‌کند، اظهار داشت: جهش تولید یک حرکت با شیب تند و رو به جلو  را ترسیم می‌کند. 

وی ادامه داد: پیگیر هستیم در آن زمینه‌هایی که جهت افزایش سهم تولید در استان فارس در سال قبل ایجاد شد ، با استراتژی‌های معین در جهت تحقق شعار امسال به کار خود ادامه دهند. 
 
رحیمی افزود: استراتژی‌ و راهبرد ما جهت تحقق شعار جهش تولید در استان فارس، جایگزینی واردات است که با شرایط فعلی کشور  نیز منطبق‌ است.
 
 
استاندار فارس تاکید کرد: دومین استراتژی که می‌تواند مطرح شود، افزایش صادرات و دیگری هم می‌تواند یک راهبرد ترکیبی باشد که جایگیزینی واردات و افزایش صادرات کالا‌های ایرانی را به صورت توامان در بر داشته باشد.

رحیمی اضافه کرد: با توجه به شرایط کلان اقتصادی کشور و موضوع تحریم‌ها، مزیت‌های نسبی و بستری که از گذشته ایجاد شده است طبیعتا استراتژی سوم را مدنظر قرار خواهیم داد، جایگزینی واردات با توجه به مزیت‌ها و تجارب و محدودیت‌های گذشته و افزایش صادرات هم با توجه به محیط پیرامونی و اقتصاد بین الملل را جهت تحقق شعار سال مدنظر داریم. 

وی با بیان اینکه  بر این مبنا پروژه‌ها و اقدامات‌مان را مشخص کرده ایم، افزود: در بعد صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدمات پروژه هایمان را پیش می‌بریم امیدواریم بتوانیم شعار سال را در سطح استان فارس تحقق بخشیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *