رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"عصر یخبندان"، فیلمی که مخاطب را به بیراهه می کشاند

8:33 - 29 تير 1394
کد خبر: ۶۰۷۶۰
خبرگزاری میزان: یک منتقد سینما گفت: به نظر می رسد تمرکز "عصر یخبندان" بر بی توجهی افراد خانواده به یکدیگر باشد، بی توجهی که سبب می شود مخاطب با تماشای این فیلم قدم در بیراهه بگذارد.
منوچهر اکبر لو منتقد سینما در گفت و گو با خبرنگار سینما ، در خصوص فیلم سینمایی "عصر یخبندان" گفت: این فیلم در ادامه ساخته های پیشین مصطفی کیایی به مسائل طبقه متوسط جامعه شهری می پردازد و مانند خط ویژه" ساخته قبلی او داستانی چند شخصیتی دارد و از روایت خطی دوری می کند.

وی افزود: با توجه به این که به دلیل تعدد شخصیتها فرصت کافی برای پرداختن به همه آنها وجود ندارد در نتیجه به سختی می توان شخصیت اصلی را در روایت مشخص کرد.بنابر این نمی توانیم ریشه یابی دقیقی از اعمال، واکنشها و انگیزه های شخصیت ها داشته باشیم. نکته دیگر در این است که فیلم به مسائل رایج بین مردمان طبقه متوسط می پردازد.

اکبرلو عنوان کرد: نکته دیگر این است که فیلم گاه بسیار گزنده و تند عمل می کند گاهی کمیک می شود و گاهی در لحظاتی، فیلم ملودرام را شاهد هستیم.به نظر می رسد تمرکز فیلم بر بی توجهی افراد خانواده به یکدیگر باشد بی توجهی که سبب می شود افراد قدم در بیراهه بگذارند.

این منتقد با اشاره به خشونتهای موجود در این فیلم بیان کرد: مسئله ای که در سینمای ما هنوز حل نشده تعیین واعلام گروه بندی سنی است در هر جایی که سینمای جدی دارند درجه بندی سنی به همراه توجه به تبلیغات و زمان فروش بلیط انجام می شود با وجود اینکه این فیلم دیگر فیلمهای اجتماعی و حتی کمدی از قبل مشخص می کنند که چه گروه سنی می تواند به تماشای فیلم بنشیند اما هنوز گروه بندی سنی در سینماهای وجود ندارد.

اکبرلو ادامه داد: بخش عمده ای ازنگرانی ها در این صورت برطرف می شود اما در حال حاضر که گروه بندی سنی در مورد این فیلم وجود ندارد طبیعی است که نمی توان به آن به عنوان یک فیلم خانوادگی نگاه کرد و باید بگویم که این فیلم تصویر گر اعمال خلاف است که مناسب افراد زیر 15 سال نیست.

این منتقد با اشاره به فروش پایین "عصر یخبندان" خاطر نشان کرد: عوامل مختلفی می توانند در فروش یا عدم استقبال تماشاگر از یک فیلم دخیل باشند در مورد فیلم هایی مثل "عصر یخبندان" عواملی مانند نپرداختن کامل به تمام شخصیتها، تعدد رفت و برگشت های زمانی و همچنین تعدد طرفهای اجتماعی که همه در یک سطح و در یک فیلم جمع شده اند همراه با فضای کنونی جامعه باعث می شود که توقع لازم را از استقبال مردم نسبت به آن برآورده نشود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *