استقرار نیروهای نظامی روسیه و ترکیه در شمال و جنوب بزرگراه ادلب

15:29 - 20 اسفند 1398
کد خبر: ۶۰۴۶۵۷
وزیر خارجه ترکیه می‌گوید که نیرو‌های نظامی این کشور و روسیه در جنوب و شمال بزرگراه ام ۴ در استان ادلب سوریه مستقر خواهند شد.
استقرار نیروهای نظامی روسیه و ترکیه در شمال و جنوب بزرگراه ادلببه گزارش گروه بین الملل ، «مولود چاووش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه، روز سه شنبه گفت که نیروهای نظامی این کشور در کریدور امنیتی که در شمال غربی شهر ادلب واقع شده است، مستقر خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه ترکیه به تلاش برای اجرای آتش بس دائم در ادلب ادامه خواهد داد، افزود که نیرو‌های روسیه در ۶ کیلومتری جنوب بزرگراه «ام ۴» در ادلب و نیرو‌های ترکیه در ۶ کیلومتری شمال این بزگراه مستقر می‌شوند.

«چاووش اوغلو»، همچنین می گوید که دولت آمریکا اطلاعاتی را درباره ادلب ارائه داده است.

 
بیشتر بخوانید: 

وزیر خارجه ترکیه همچنین در ادامه گفته است خرید سامانه دفاعی اس ۴۰۰ روسیه مانعی برای آنکارا در خصوص استقرار سامانه پاتریوت آمریکا نبوده است.
 
وی همچنین ابراز امیدواری کرده که آنکارا و اتحادیه اروپا تا اواخر مارس به توافق جدیدی درباره موضوع مهاجران دست یابند.
 
در همین حال «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه، اظهار داشت در گفت و گو با «ولادیمیر پوتین»،  رئیس جمهور روسیه، از وی خواسته است تا دو کشور اداره سکوهای نفتی را در دیرالزوز به دست بگیرند.
 
اردوغان همچنین از اتحادیه اروپا خواسته تا مسئولیت های خود را در زمینه مهاجران برعهده بگیرد.
 
وی همچنین می گوید ترکیه تاوان سنگینی را برای آتش بس در ادلب داده است.
 
روسای جمهور روسیه و ترکیه اخیرا در نشستی مشترک در مسکو بر سر اجرای آتش بس در ادلب و گشت مشترک نظامی در این منطقه از سوریه به توافق دست یافتند.

برچسب ها: سوریه ادلب

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *