رفع تصرف بیش از 3 هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان مهران

14:35 - 25 تير 1394
کد خبر: ۶۰۴۶۳
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان:رئیس دادگستری شهرستان مهران با بیان اینکه از سال 90 لغایت 94 به بیش از 250 فقره پرونده مربوط به دعاوی مالکیت و تخریب اراضی ملی رسیدگی شد، گفت:این اقدام منجر به رفع تصرف 3205 هکتار از اراضی ملی و اعاده آن به منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهران شد.
به گزارش گروه حقوقی قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان ایلام سید منصور زمانی از رفع تصرف 3205 هکتار از اراضی ملی خبر داد و گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و نیز تاکید و توجه ویژه رئیس کل دادگستری استان ایلام نسبت به حفاظت از اراضی ملی از سال 90 لغایت 94 به بیش از 250 فقره پرونده مربوط به دعاوی مالکیت و تخریب اراضی ملی رسیدگی شد.

وی افزود:این اقدام منجر به رفع تصرف 3205 هکتار از اراضی ملی و اعاده آن به منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهران شد.

زمانی در ادامه به شرح عملکرد قضایی حوزه قضائی شهرستان مهران پرداخت و بیان داشت: از ابتدا تا انتهای سال 93 جمعاً به تعداد 10566 فقره پرونده اعم از حقوقی و کیفری و نیز پرونده های اجرایی شورا رسیدگی و تصمیم گیری شد.

رئیس دادگستری شهرستان مهران یکی از ویژگی های این دادگستری را زمان کم رسیدگی از بدو تشکیل تا صدور حکم پرونده ها توصیف و گفت: فاصله زمانی تا صدور حکم حداکثر 40 روز است .

وی در پایان اظهار داشت: علی رغم توجه و تسریع در رسیدگی به پرونده ها، صدور احکام به گونه ایست که بیش از 95 درصد آراء صادره دادگاه عمومی حقوقی این شهرستان به محاکم تجدید نظر تایید و ابرام می گردد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *