رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شهرآفتاب بیمارستان صحرایی می‌شود؟

9:00 - 19 اسفند 1398
کد خبر: ۶۰۴۰۱۶
شهردار تهران از آمادگی برای استفاده از ظرفیت ۵۰ سوله بحران در پایتخت خبر داد، خبری که البته پیش از این هم چندین بار اعلام شده بود.

شهرآفتاب بیمارستان صحرایی می‌شود؟به گزارش گروه فضای مجازی ، برخی شورایی‌ها تلاش داشتند تا از ظرفیت شهر آفتاب برای ایجاد یک بیمارستان صحرایی استفاده شود، اما ظاهراً هنوز نیازی به آن نیست، فعلاً ٨ سوله بحران با ظرفیت ٥٠٠ تخت در مناطق مختلف به‌صورت کامل تجهیز و ایزوله شده است تا در سریع‌ترین زمان ممکن به‌عنوان نقاهتگاه مورد استفاده قرار بگیرد.

غلامحسین محمدی،مشاور شهردار تهران و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران درباره سوله‌های بحران به روزنامه ایران می‌گوید:

به دستور ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان تهران درحال حاضر، ٨ سوله بحران تجهیز و آماده استفاده بیمارستانی برای کادر درمان قرار گرفته است، این سوله‌ها که برای مواقع بحران طراحی شده، دارای امکانات و زیر ساخت‌های اولیه است و مسئولان حوزه بهداشت و درمان می‌توانند با استفاده از تجهیزات بیمارستانی این سوله‌ها، از بیماران پشتیبانی کامل انجام دهند.

به احتمال زیاد این سوله‌ها برای بیماران بهبود یافته تا زمان مراجعه به منزل به‌عنوان نقاهتگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شهرداری تهران آمادگی دارد تا ٥٠ سوله بحران شهر تهران را به همین منظور تجهیز کرده و در اختیار ستاد بحران قرار دهد. فعلاً ٨ سوله تجهیز شده است و تلاش کرده‌ایم تا از مناطق مسکونی و پرجمعیت دور و کاملاً ایزوله باشند.

اگر نیاز باشد، ما از همه ظرفیت و توان خود برای ظرفیت شهر آفتاب استفاده می‌کنیم، اما بستگی به اعلام نیاز کادر درمان و شرایط قابل استفاده دارد.

قاعدتاً برای ضدعفونی کردن این سوله‌ها برای استفاده کادر بهداشت و درمان تمهیدات جدی‌تری در نظر گرفته شده و تردد در اطراف آن‌ها کنترل و با مراقبت بیشتری انجام می‌شود، همچنین با مسئولان وزارت بهداشت در هماهنگی کامل هستیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *