رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تحریم‌ها ۶ ماه دیگر برداشته می‌شود

17:05 - 24 تير 1394
کد خبر: ۶۰۳۸۲
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
خبرگزاری میزان: وزیر نفت گفت: بلافاصله بعد از لغو تحریم‌ها حداقل روزانه ۵۰۰ هزار بشکه و بعد از ۵ تا ۶ ماه، روزانه یک میلیون بشکه نفت خام افزایش صادرات خواهیم داشت.
به گزارش ، بیژن نامدار زنگنه در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: مراحل برداشته شدن تحریم‌ها 5 تا 6 ماه طول خواهد کشید.

وی ادامه داد: برنامه وسیعی برای توسعه میدان های نفت و گاز با اولویت میدان های مشترک خواهیم داشت، شرکت هایی چه با ظرفیت ایرانی و چه با ظرفیت خارجی‌ باید کار کنند.

وزیر نفت تصریح کرد: امیدواریم به جهشی که در صنعت پتروشیمی تعریف کرده ایم سرعت بدهیم و به هدف جدید برای تولید صنعت پتروشیمی که تولید سالانه 70 میلیارد دلار محصول پتروشیمی است، در طول 6 تا 7 سال آینده برسیم.

وی در مورد آمادگی کشورها برای سرمایه گذاری در ایران گفت: همه آماده اند، همه می آیند، دوشنبه هفته آینده معاون صدر اعظم آلمان در صدر هیئت بزرگی به دعوت وزات نفت به تهران سفر خواهد کرد.

زنگنه هدف از سفر این هیئت را توسعه روابط اقتصادی، فنی و سیاسی عنوان کرد.

4 میلیارد دلار، پول های بلوکه شده ایران در اتحادیه اروپا
وی همچنین میزان پول های بلوکه شده ایران در اتحادیه اروپا را که قرار است بعد از رفع شدن تحریم ها آزاد شود 4 میلیارد دلار اعلام کرد.

وزیر نفت اظهار داشت: با رفع تحریم ها میزان صادرات نفت ایران به 2.5 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

زنگنه جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای را به مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و همه ملت ایران تبریک گفت.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *