رهبری: تا یک سال پیش شمشیربازان خارجی حتی جواب سلام ما را نمی‌دادند

1:01 - 14 اسفند 1398
کد خبر: ۶۰۲۵۷۳
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
عضو تیم ملی سابر گفت: تا یک سال پیش حتی ورزشکاران کشورهای دیگر جواب و سلام ما را نمی‌دادند.

محمد رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص شرایط تیم ملی سابر پیش از جام جهانی لوگزامبورگ اظهار داشت: پس از جام جهانی لهستان یک اردوی ده روزه مشترک در لهستان با تیم‌های چین، سنگاپور و لهستان داشتیم تا به آمادگی لازم برسیم. عصر امروز (چهارشنبه) به سمت لوگزامبورگ می‌رویم. این مسابقات برای ما جنبه تشریفاتی دارد اما امیدواریم نتیجه خوبی به دست بیاوریم تا رنکینگ جهانی خودمان را ارتقا دهیم.

وی افزود: بیشتر از موفقیت در مسابقات موضوعی که فکر ما را به خود معطوف کرده شیوع ویروس کرونا در ایران است که از اتفاق پیش آمده خیلی ناراحت هستیم.

عضو تیم ملی سابر در خصوص نبود مجتبی عابدینی و پیمان فخری در مسابقات لوگزامبورگ گفت: با توجه به اینکه روادید پیمان فخری و مجتبی عابدینی به اتمام رسیده بود، مجبور شدند به ایران برگردند. البته از آنجایی که شیوع ویروس کرونا تمام پروازها را از ایران به سمت کشورهای دیگر دچار مشکل کرده این دو نفر در تلاش هستند تا هر طور شده خودشان را به لوگزامبورگ برسانند.

رهبری در پاسخ به این سوال که آیا نگاه ها به سمت رشته شمشیربازی پس از سهمیه المپیک تغییر کرده است یا خیر، گفت: فکر نمی‌کنم تغییر خاصی در نگاه مسئولان به این پس از کسب سهمیه المپیک به وجود آمده باشد. منتظر هستیم تا مسئولان گوشه چشمی به رشته شمشیربازی داشته باشند. با نبود امکانات دست پنجه نرم می‌کنیم و اگر مسئولان مدال المپیک از ما می‌خواهند باید یک سری امکانات پیش پا افتاده به ما بدهد و کنار آن نیز فدراسیون پاداش خوبی برای ما در نظر بگیرد تا بتوانیم نخستین تاریخ مدال شمشیربازی ایران در المپیک کسب کنیم.

وی با اشاره به اینکه تا چند سال پیش کشورها روی شمشیربازی ایران حساب باز نمی‌کردند، گفت: تا یک سال پیش حتی شمشیربازان کشورهای دیگر جواب و سلام ما را نمی‌دادند اما اکنون که در رنکینگ جهانی جزو قدرت‌های برتر جهان قرار داریم هم به ما سلام می‌کنند و هم رابطه خوبی با ما دارند، حساب ویژه‌ای روی ما باز می‌کنند. حتی در تمرینات به شوخی به ما می‌گویند اصلأ دوست نداریم با شما مصاف دهیم زیرا امکان شکست ما از شما وجود دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *