پیشنهاد سردار باقرزاده به متولیان فرهنگی کشور برای ایام نوروز سال ۹۹

8:58 - 12 اسفند 1398
کد خبر: ۶۰۱۹۵۴
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در یادداشتی کوتاه خطاب به متولیان فرهنگی کشور پیشنهاداتی را برای برگزاری مراسم های ایام نوروز سال ۹۹ ارائه داد.

پیشنهاد سردار باقرزاده به متولیان فرهنگی کشور برای ایام نوروز سال ۹۹به گزارش گروه سیاسی ، سردار سیدمحمد باقرزاده در یادداشتی کوتاه خطاب به متولیان فرهنگی کشور پیشنهاداتی را برای برگزاری مراسم های ایام نوروز سال ۹۹ ارائه داد.

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در این یادداشت کوتاه نوشت:

سالی که گذشت در کنار برخی شیرینی‌ها، متاسفانه تلخی‌های زیادی داشت؛ جان باختن تعدادی از مردم عزیزمان در سیل‌ها و زلزله‌ها، حادثه تلخ شهادت حاج قاسم و یارانش، جان باختن تعدادی از تشییع‌کنندگان پیکر حاج قاسم در کرمان، حادثه ناگوار سقوط هواپیمای اوکراینی در کشورمان و شهادت جمعی از مردم  و اکنون فوت شماری از هموطنان عزیزمان بر اثر بیماری کرونا. ضمن اینکه از طرفی به دلیل ضرورت‌های بهداشتی، در کمال غربت و مظلومیت خاکسپاری می‌شوند و حتی بازماندگان نیز به دلیل ملاحظات بهداشتی نمی‌توانند مراسم ترحیم و بزرگداشت برپا کنند.

اینها همگی شرایطی را به وجود آورده است که نمی‌توان جشن‌های آنچنانی عید نوروز را بر پا نمود. ضمن اینکه شرایط اقتصادی و تنگناهای مالی مردم فقیر و تهیدست هم وضعیت بغرنجی است.

از سوی دیگر، شروع سال ۹۹ هم مصادف است با سالروز شهادت مظلومانه امام موسی کاظم(ع) که حفظ حرمت ایشان مقدم بر امور دیگر است.

از این رو شایسته است متولیان امر فرهنگ عمومی، مردم را به سوی عدم برگزاری عید و یا برگزاری خفیف‌تر همراه با ملاحظه‌ی حال و روز مصیبت‌دیدگان و تهیدستان ترغیب و تشویق نمایند و حتی در سالروز شهادت امام کاظم(ع) مراسم ملی ختم و بزرگداشت جان باختگان بیماری کرونا هم برگزار شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *