قیمت سوخت در پاکستان کاهش یافت

20:11 - 11 اسفند 1398
کد خبر: ۶۰۱۵۹۶
پس از کاهش چهار درصدی قیمت جهانی نفت به دلیل گسترش ویروس کرونا، اثرات آن به پاکستان نیز رسید و باعث شد تا دولت این کشور قیمت سوخت را کاهش دهد.

به گزارش ، قیمت سوخت در دو ماه گذشته برای چهارمین بار در پاکستان در آستانه سال نو میلادی افزایش یافته بود.

با کاهش قیمت جهانی نفت درپی شیوع ویروس کرونا در ده‌ها کشور، این وضعیت بازار سوخت پاکستان را نیز تحت تاثیر قرار داد و باعث شد که وزیر دارایی پاکستان قیمت سوخت را کاهش دهد.

براساس گزارش روز یکشنبه رسانه‌های پاکستانی، قیمت بنزین و گازوئیل در این کشور از امروز به ازای هر لیتر ۵ روپیه ارزان شد.

کاهش نرخ سوخت در پاکستان در ساعت ۲۴ آخرین روز ماه فوریه به طور رسمی اعلام شد و قیمت های جدید از بامداد روز ۱۱ اسفند برابر با ۱ مارس ۲۰۲۰ میلادی در سراسر این کشور به اجرا درآمد.

قیمت بنزین در پاکستان با کاهش ۵ روپیه ای در هر لیتر از ۱۱۶.۶۰ به ۱۱۱.۶۰ روپیه (حدود ۱۰ هزار و ۴۹۰ تومان) و گازوئیل نیز با کاهش ۵ روپیه‌ای از ۱۲۷.۲۶ روپیه به ۱۲۲.۲۶ روپیه (حدود ۱۱ هزار و ۴۹۲ تومان) رسید.
بنا بر این گزارش، قیمت دیگر حامل های انرژی در پاکستان نیز با کاهش سه تا پنج درصدی همراه بوده است.

طبق آمار ارائه شده امروز از سوی بازارهای ارزی پاکستان، قیمت هر دلار آمریکا در پاکستان به ۱۵۴.۳۰ روپیه رسیده است و هر روپیه پاکستان نیز معادل ۹۴۰ ریال ایران است.

 

قیمت بنزین در پاکستان تا اوایل دیماه امسال چهار بار گران شده به نحوی که هر بار، حدود سه تا پنج روپیه نسبت به پیش از آن افزایش یافت.
به گزارش رسانه های پاکستان، کمبود سوخت و انرژی، یکی از بزرگترین مشکلات مردم این کشور محسوب می شود، به گونه ای که این کمبود به بحرانی برای این کشور تبدیل شده است.

/انتهای پیام


برچسب ها: سوخت پاکستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *