سیل مزارع کشاورزی خوزستان را تهدید نمی‌کند/ آمادگی کامل برای مقابله با ملخ صحرایی

0:30 - 11 اسفند 1398
کد خبر: ۶۰۱۲۲۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: بیش از ٨ میلیارد متر مکعب از سد‌های خوزستان خالی است و به رغم همین موضوع، سیل هیچ تهدیدی برای بخش کشاورزی این استان ندارد.

کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد اظهار کرد: در جلسات و جمع بندی‌های اخیری که با ارگان‌های مربوطه در خصوص خسارت سیل‌های اخیر برای بررسی وضعیت کشت و زمین‌های کشاورزی استان خوزستان برگزار کردیم، به این نتیجه رسیدیم که هیچ خسارتی به این بخش‌های استان وارد نشده است.

وی افزود: احتمال خسارت به بخش کشاورزی در استان خوزستان بسیار ضعیف است چراکه بیش از هشت میلیارد متر مکعب از سد‌های استان ظرفیت خالی دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان بیان کرد: پیش بینی و احتمال وقوع سیل بر عهده وزارت نیرو است و این وزارت خانه باید در صورت مشاهده احتمالات، بخش‌های مختلف را از این موضوع آگاه سازد.

چنگلوایی ادامه داد: با تمهیداتی که در مدیریت آب استان خوزستان انجام گرفته، بخش کشاورزی این استان مشکلی از لحاظ وقوع سیل نخواهد داشت و مزارع کشاورزی را تهدید نمی‌کند.

وی با اشاره به هجوم ملخ صحرایی به استان خوزستان تصریح کرد: اخیرا نشانه‌های بسیار اندکی از ملخ صحرایی در این استان مشاهده شده است، اما جدی نیستند و ملخ صحرایی از اردیبهشت ماه سال آینده به خوزستان هجوم می‌آورند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان خاطر نشان کرد: در استان خوزستان ۱۷۰ اکیپ پایش، ۱۷ گروه سمپاشی و یک فروند هواپیما برای مقابله با ملخ صحرایی آماده هستند.

چنگلوایی ادامه داد: استاندار شهر‌های درگیر با ملخ صحرایی نیز آمادگی خود را برای مقابله با این آفت اعلام کرده اند همچنین چند دستگاه خودرو‌ کوهستانی نیز در اختیار سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها قرار گرفته است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *