اتصال سامانه معاینه فنی به نیروی انتظامی/ حضور، غیاب خودروها و حذف تقلب با این اقدام

9:24 - 24 تير 1394
کد خبر: ۶۰۱۰۹
خبرگزاری میزان: سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه حدف تقلب و حضور و غیاب خودروها از نتایج مثبت ایجاد سامانه یکپارچه معاینه فنی در آینده است، گفت: همچنین اتصال سامانه مرکز معاینه فنی به نیروی انتظامی با این یکپارچه سازی صورت می گیرد.
اتصال سامانه معاینه فنی به نیروی انتظامی پس از یکپارچه سازی معاینه فنی/ حضور و غیاب خودروها و حذف تقلب در این صورت/// چهارشنبهمسعود زندی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با اشاره به مصوبه دهم اردیبهشت ماه سال 92 هیئت دولت در مقابله با آلودگی هوا خاطرنشان کرد: طبق این مصوبه حدود مجاز معاینه فنی در حال انجام است. از سوی دیگر به دنبال یکپارچه سازی سامانه معاینه فنی نیز هستیم.

وی با اشاره به این که پس از یکپارچه‌سازی سامانه معاینه فنی و الکترونیکی شدن زیرساخت ها در این بخش، دست‌کاری و تقلب در معاینه فنی خودروها به طور کامل حذف خواهد شد، عنوان کرد: در این فرآیند ثبت داده ها به صوروت الکترونیک بوده و این سامانه به سامانه نیروی انتظامی نیز متصل می شود.

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با ابراز امیدواری نسبت به بهبود شرایط معاینه فنی پس از یکپارچه سازی گفت: در حال حاضر علاوه بر موجود بودن شیوه های مختلف تقلب به منظور تهیه برگه های معاینه فنی شاهد حضور اندک خودروها در مراکز معاینه فنی هستیم.با راه اندازی سامانه یکپارچه تمام این شرایط متعادل می شود زیرا از طریق این سامانه هوشمند امکان بررسی این که کدام خودروها برای معاینه فنی مراجعه کرده اند یا مراجعه نکرده اند فراهم می شود.

تنها از 30 درصد ظرفیت جایگاه های معاینه فنی کشور استفاده می شود

زندی با ابراز تاسف نسبت به این که تنها 20 تا 30 درصد از ظرفیت جایگاه های معاینه فنی در کشور استفاده می شود، عنوان کرد: لذا اجرای دقیق برنامه معاینه فنی یکی از موضوعاتی است که سازمان محیط زیست کشور به طور جدی آن را پیگیری می کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *