ساخت وساز در میدان سپاه با جوسازی رسانه‌ای برجسته نشود/ انتقاد به شورای شهر برای سکوت درباره این موضوع

12:04 - 23 تير 1394
کد خبر: ۵۹۹۵۲
خبرگزاری میزان: رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با تاکید بر این که نباید با جوسازی رسانه ای موضوع ساخت و ساز در میدان سپاه برجسته شود، گفت: انتقاد بنده به شورا این است که به عنوان پارلمان محلی در این مورد سکوت کرده است.
ساخت وساز در میدان سپاه با جوسازی  رسانه‌ای برجسته نشود/ انتقاد به شورای شهر برای سکوت درباره این موضوع

به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، محمد سالاری یکصد و هفتادمین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ساخت و ساز در میدان سپاه به فضای رسانه ای موجود در این زمینه اشاره کرد و افزود: انتقاد بنده به شورای اسلامی شهر تهران است که به عنوان پارلمان محلی در این مورد سکوت کرده است.

اشاره سپاه برای ساخت وساز در میدان سپاه به تفاهم نامه باشهرداری

وی با تاکید بر این که پیش از اظهار نظر سازمان های غیر مرتبط همانند کمیسیون اصل 90 باید با برگزاری جلسه هایی این موضوع فیصله می یافت، عنوان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به قرار داد سال 88 بین ستاد کل نیروهای مسلح و شهرداری تهران تاکید دارد که طبق آن برای ساخت وساز از سوی آنها مکاتبه صورت می گیرد و پس از یک ماه در صورت بی پاسخ مانده آنها مجاز به ساخت و ساز هستند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: همچنین دستور مدیرکل امور مناطق شهرداری بر تحقق این امر تاکید دارد و سپاه نیز برای ادامه ساخت و ساز خود بر این 2 امر اشاره دارد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران به مستندات معاونت شهرسازی در باره پاسخ دادن به نامه سپاه اشاره کرد و گفت: معاونت می گوید تا کنون سه بار به این نامه پاسخ داده و گفته ایم به دلیل اینکه این محدوده در پهنه سبز است امکان ساخت و ساز ندارد. همچنین این بنا در مجاورت یک بنای تاریخی است و نیاز به تصویب کمیسیون ماده 5 و اجازه از سوی سازمان میراث فرهنگی را دارد.

سالاری با اشاره به این که دادسرای نظامی دستور موقت برای توقف این پروژه را داده است، گفت: همچنین رئیس دیوان عدالت گفته است باید قبل از ساخت و ساز مجوز دریافت می شد. از سوی دیگر کمیسیون ماده 5 بر اساس نظریه سازمان میراث عنوان کرده است بیش از 16 متر نباید ساخت و ساز صورت گیرد و طبقات اضافه باید حذف شود. اما همچنان این ساخت وساز ادامه دارد.

خدمات سپاه پاسداران در طول تاریخ انقلاب بسیار ارزنده است

این عضو شورای شهر با اشاره به این که ما اعتقاد به تعامل داریم وبا مسئولان ذی ربط جلسه هایی را داشته ایم، خاطرنشان کرد: به دلیل این که ادعاهای مطرح شده در این مورد شفاف نبود آن را رسانه ای نکردیم اما اکنون در سطح رسانه ها این موضوع مطرح است. لذا از شورای شهر تقاضای بررسی این موضوع را دارم، زیرا اقدامات و خدمات سپاه پاسداران در طول تاریخ انقلاب بسیار ارزنده است و نباید با این جو رسانه ای موضوع ساخت و ساز میدان سپاه برجسته شود.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این موضوع اذعان کرد: از فروردین ماه رایزنی های خود را در این مورد آغاز کرده ایم. روز گذشته نیز با حضور شهردار و مسئولان مربوطه جلسه ای سه ساعته داشتیم.

ساخت و ساز در میدان سپاه با مهندسی سپاه است نه فرماندهی آن

وی با ارائه این پیشنهاد که اطلاعات این موضوع جهت طرح در صحن برای دوشنبه 29 تیر آماده شود، گفت: البته این موضوع بر عهده مهندسی سپاه است و به فرماندهی سپاه ربطی ندارد. این افراد نیز می گویند مطیع قانون هستیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *