هدفم کاهش رکورد جهانی شنا است/ لیگ برتر نیاز به توجه و حمایت دارد

14:45 - 22 تير 1394
کد خبر: ۵۹۷۹۶
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
شناگر تیم ملی ایران گفت: قصد دارم با قرارگرفتن در شرایط ایده‌آل آمادگی برای کاهش رکورد جهانی است.
جمال چاوشی فر در گفتگو با خبرنگار ورزشی درباره رقابتهای مجارستان و کسب سهمیه جهانی عنوان کرد: مسابقات قهرمانی کشور مجارستان به صورت بین المللی برگزار می‌شود و بسیاری از کشورهای دیگر هم در آن حضور دارند.

وی افزود: شنا از رشته های اصلی ورزش مجارستان است که قهرمانان جهانی و المپیکی بسیاری را دارد. پیش زمینه شنا در این کشور زیاد است اما با توجه به استاندارد بالای مسابقات آن، ورزشکاران برای کسب تجربه و ورودی جهانی شرکت داشتند. شناگرانی از ایتالیا، جمهوری چک، لهستان و مصر در مسابقات مجارستان حضور داشتند.

رکوردار شنای ایران افزود: این مسابقات در شهر "گیور" مجارستان برگزار شد و من در مواد 50 متر پروانه، 100 متر کرال پشت و سینه مسابقه دادم اما سهمیه جهانی را به قولی در دقیقه 90 بدست آوردم. روز آخر مسابقات در رشته 50 متر کرال پشت رکورد 26 ثانیه و 36 صدم ثانیه را بدست آوردم و رکورد قبلی این رشته هم دست خودم بود که فروردین امسال در مسابقات بین المللی دبی 50 متر کرال پشت را در 26 ثانیه و 44 صدم ثانیه زده بودم. در آن رقابت ها من تنها 3 ثانیه برای رقابت های جهانی کم آوردم.

دو وایلد کارت جهانی
وی در مورد حضور سایر شناگران ایران در مجارستان و رقابت های جهانی پیش رو گفت: من به همراه جلالی و انصاری و با مربیگری حضرتی در مسابقات مجارستان شرکت کردیم و در مجموع عملکرد خوبی داشتیم. پیکارهای جهانی اوایل مرداد برگزار می شود و من از اینکه توانستم سهمیه مستقیم را بگیرم و کادرفنی را خوشحال کنم بسیار راضی ام. 

برای مسابقات جهانی دو نفر هم با وایلد کارت شرکت می کنند که یکی از آنها آریا نسیمی شاد است اما شناگر دوم هنوز تعیین نشده است.

چاوشی فر در خصوص حضورش در مسابقات جهانی کازان روسیه تصریح کرد: من اول به تمرین خوب و مستمر فکر می کنم تا با یک آمادگی قابل قبول در مسابقات کازان شرکت کنم. نسیمی شاد به مسابقات مجارستان نیامد و در تهران تمریناتش را ادامه داد تا برای مسابقات روسیه آماده شود چون می دانست شانس کسب سهمیه جهانی را ندارد.

وی ادامه داد: در کازان شاید رکوردها خیلی تغییر نکند اما من سعی می کنم بدنم را در سطح مسابقه حفظ کنم. می خواهم در 50 و 100 متر کرال پشت رکورد بزنم اما هدفم این است که در 100 متر کرال پشت در روسیه مسابقه دهم و رکوردم را کاهش دهم. وقتی سهمیه جهانی دارید می توانید در رشته های مورد نظر خود مسابقه دهید.

لیگ شنا مستمر باشد
شناگر تیم ملی ایران درباره لیگ برتر گفت: در لیگ تمرینات مداوم داریم. برای مسابقات لیگ سال گذشته از قبل از بازیهای آسیایی اینچئون تمرینات مستمری داشتم و از لحاظ جسمانی بدنم آماده بود. رکوردهای لیگ پیش زمینه ای شد برای مسابقات بین المللی دبی. وقتی تمرینات لیگ ادامه یافت موفق شدم به رکوردهای خوبی برسم و بهترین شناگر سال هم لقب بگیرم.

وی افزود: لیگ سال قبل از لحاظ تعداد شناگران و تیم های شرکت کننده در حد قابل قبولی بود و امیدوارم از لحاظ کیفی هم بهتر شود و پیشرفت کند. مسابقات لیگ باشگاهی موجب می شود بتوانیم آمادگی بدنی و رکورد خود را حفظ کنیم و در شرایط مسابقه قرار بگیریم. این تمرینات برای ما خوب است اما در کنار آن به برنامه های برون مرزی هم نیاز داریم تا تجربه رقابت در کنار خارجی ها را هم داشته باشیم.

بهترین شناگر ایران می گوید: اگر حامیان مالی بیشتری در لیگ شنا سرمایه گذاری کنند برای ورزشکاران هم بهتر می شود چرا که از نظر مالی می تواند توقعات را برطرف کند. لیگ ما در حدود پنج ماه آخر سال برگزار می شود و اگر حامیان مالی باشند می توانیم لیگ را در طول سال داشته باشیم و این برای تمرین و رکورد تماشاگران هم مهم است.


برچسب ها: شنا قهرمان چاوشی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *