جمع بندی مذاکرات در وین باید در شورای عالی امنیت ملی تصویب شود

11:12 - 22 تير 1394
کد خبر: ۵۹۶۷۴
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان: یک کارشناس مسائل سیاسی معتقد است هرگونه جمع بندی در مذاکرات هسته ای وین باید به تصویب شورای عالی امنیت ملی برسد.

جمع بندی مذاکرات در وین باید در شورای عالی امنیت ملی مطرح و بررسی شودحشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی با تاکید بر لزوم تصویب هرگونه جمع بندی نهایی مذاکرات در وین در شورای‌عالی امنیت ملی گفت: موضوع هسته ای جزء موضوعات کلان نظام محسوب می شود و این موضوع  با چند مقوله مهم  کلان ملی از جمله موضوع مذاکره مستقیم با آمریکا، مبحث امنیتی و دفاعی کشور، رژیم بازدیدها،تحریم ها و... پیوند خورده است.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: به لحاظ قانونی هرگونه جمع بندی که در مذاکرات وین صورت گیرد باید در شورای عالی امنیت ملی مطرح و تصویب شود.

فلاحت پیشه تصریح کرد: ما شاهد هستیم طرف آمریکایی نیز هرگونه جمع بندی و توافقی را با تعامل با کنگره صورت می دهد، بنابراین لازم است در داخل ایران نیز در مجلس و شورای عالی امنیت ملی این مسئله مورد بررسی های دقیق قرار گیرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به قانون صیانت از دستاوردهای هسته ای که اخیرا در مجلس تصویب شده است بیان کرد: در این طرح وظایفی  برای مجلس و شورای عالی امنیت ملی جهت بررسی هر گونه جمع بندی نهایی در وین در نظر گرفته شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *